بازار دیجیتال- نخستین جشنواره ستاره‌های فناوری ایران با حضور برترین‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات ایران برگزار شد.

در این جشنواره که با همکاری هفته نامه علم روز در محل همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد از شخصیت‌های تاثیرگذار در حوزه فناوری تقدیر به عمل آمد وبه آنان لوح زرین اهدا شد. در ابتدای این جشنواره، رسول عبداللهی دبیر جشنواره درباره فعالیت این جشنواره گفت: پرونده این جشنواره قطعا امروز بسته نمی‌شود و این نقطه آغاز جشنواره است. به گفته وی برای تعیین برترین‌های حوزه فناوری با تشکیل کمیته‌های کارشناسی مختلف مدت‌ها کار کارشناسی انجام شد. وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که در برگزاری این جشنواره مطرح بود اعتباری است که مجموعه‌های فعال در این بخش برخوردار هستند، بر این اساس این جشنواره درصدد است بازوی توانمندی باشد برای معرفی اعتبار فعالان حوزه فناوری اطلاعات تا از این طریق جایگاه این بخش ارتقا یابد.

همچنین در این همایش سعید سعادت، مدیر عامل مجتمع فنی تهران برنده لوح به دلیل توسعه بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات با انتقاد به مشکلات موجود برسر راه این بخش گفت: آنچه که مسلم است بخش‌خصوصی باید خود به تنهایی به توسعه فناوری اطلاعات در ایران بپردازد و نمی‌توان چشم امید به دولتمردان داشت.

وی افزود: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۰ایران باید رتبه نخست It را به دست بیاورد، اما آمار‌ها نشان می دهد رتبه ایران در طول سال‌های گذشته ۱۰ پله نزول کرده است. در جریان این جشنواره به فعالان It و ICT کشور لوح اهدا شد.