به‌کارگیری پورت‌های USB3/0

سازنده رایانه هیولت پاکارد در جدیدترین لپ‌تاپ‌های ساخت این شرکت، پورت‌های USB ۳.۰ را اضافه کرده که می‌توانند سرعت انتقال اطلاعات را میان رایانه‌ها و دستگاه‌هایی مانند درایوهای ذخیره‌سازی و دوربین‌های دیجیتال افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این پورت‌ها در لپ‌تاپ‌های EliteBook شامل مدل‌های p۸۵۴۰ و w workstation۸۵۴۰ که انتظار می‌رود در نمایشگاه CES نمایش داده شوند، قرار گرفته‌اند، اما پورت‌های USB ۲.۰ نیز برای پشتیبانی از این فن‌آوری همچنان در این لپ‌تاپ‌ها لحاظ شده‌اند.

به گفته سخنگوی این شرکت، افزوده شدن پورت‌های USB ۳.۰ به لپ‌تاپ‌ها در ارتباط پرسرعت‌تر با دستگاه‌های خارجی کمک می‌کند. حدود یک گیگابایت اطلاعات می‌تواند در عرض ۳/۳ ثانیه از یک فلش USB ۳.۰ به دستگاه میزبان منتقل شود، در حالی که این زمان با استفاده از USB ۲.۰ حدود ۳۳ ثانیه است.

طبق این گزارش، پورت‌های USB ۳.۰ تا اواخر امسال در لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های بیش‌تری از هیولت پاکارد به‌کار گرفته می‌شوند.

هیولت پاکارد با این اقدام یکی از نخستین سازندگان رایانه‌ای می‌شود که پورت‌های USB ۳.۰ را در لپ‌تاپ‌هایش به‌کار می‌گیرد. دستگاه‌های اکسترنالی که از USB ۳.۰ پشتیبانی می‌کنند، ازسوی شرکت‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. استاندارد USB ۳.۰ جانشین پرسرعت‌تری از پورت‌های USB ۲.۰ است که در لپ‌تاپ‌های فعلی عرضه می‌شوند. هنگامی که این فن‌آوری تکامل یابد استاندارد USB ۳.۰ به میزان ۱۰ برابر سریع‌تر از USB ۲.۰ اطلاعات را منتقل می‌کند.