حقوق یک دلاری استیو جابز در سال 2009

بنا بر سنتی که از سال ۱۹۹۷ تاکنون ادامه داشته است، استیو جابز، مدیر اجرایی اپل در سال ۲۰۰۹ حقوق سالانه مرسوم یک دلار را دریافت کرد. به گزارش ایسنا، طبق اسناد ارائه شده از سوی اپل که در آستانه نشست سالانه سهامداران این شرکت صورت می‌گیرد، جابز برخلاف بسیاری از مدیران اجرایی در سال ۲۰۰۹ پاداش یا جبرانی را نگرفته است.

جابز در این شرکت ۵/۵ میلیون سهم دارد که از سال ۲۰۰۳ تاکنون تغییر نیافته و ارزش دارایی‌های وی در اپل بیش از یک میلیارد دلار عنوان شده است.

اوایل ماه دسامبر در نسخه ماه ژانویه تا فوریه ۲۰۱۰ هاروارد بیزنیس ریویو، استیو جابز کارآمدترین مدیر اجرایی جهان نامیده شد. همچنین جابز به دلیل نقشی که در نجات اپل از ورشکستگی و تبدیل آن به یک غول فن‌آوری ایفا کرد، از سوی مجله فورچون به‌عنوان مدیر اجرایی دهه گذشته نامیده شد.

با رهبری استیو جابز و پس از عرضه دستگاه پخش موسیقی آی‌پاد و آی‌تیونز در سال ۲۰۰۱ و به‌دنبال آن مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های مک بوک، آیفون و آی‌پاد تاچ که همگی موفقیت تجاری بزرگی داشتند، ارزش سهام این شرکت از ۳ دلار در سال ۱۹۹۷ به حدود ۱۰۰ دلار در سال گذشته افزایش یافت.

جابز ۵۴ ساله که برای درمان نوع نادری از سرطان لوزالمعده در سال ۲۰۰۴ تحت جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت، اوایل سال جاری میلادی با وخیم شدن بیماری به مرخصی پزشکی شش ماهه رفت و پس از آنکه طی این مدت به پیوند کبد اقدام کرد، به سرکار بازگشت.