مدیر مرکز ثبت دامنه IR. از راه‌اندازی بستر آزمایشی DNSSEC (کارگزار دامنه امن) در این مرکز خبر داد و گفت: این تکنولوژی به دلیل جدید بودن و نبود آشنایی کاربران با آن، با استقبال مواجه نشده است. علیرضا صالح در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان اظهار کرد: استانداردهای جدید DNSSEC در سیستم نرم‌افزارها بارگذاری ‌شده و بستر آزمایشی توسط ایرنیک جهت ثبت دامنه‌هایی که با پروتکل امن DNSSEC قابل بهره‌برداری هستند، راه‌اندازی شده است.

او تصریح کرد: توضیحات تکمیلی و جزئیات بیشتر در مورد این برنامه در نشانی http://www.nic.ir/DNSSEC قابل دسترسی خواهد بود.

وی افزود: با فعال شدن امکان بهره‌برداری از DNSSEC کاربر مطمئن خواهد بود که از کارگزار و سروری که سوال کرده است، جواب می‌گیرد.

صالح با تاکید بر این که در حال حاضر ممکن است هکرها در مسیر سوال و جواب‌های DNS قرار بگیرند و پاسخی اشتباه داده و کاربر را به سایت دیگری جز درخواست کاربر وصل کنند، تصریح کرد: DNSSEC اتصال صحیح به سایت مورد نظر برای دریافت پاسخ‌ها را تضمین می‌کند و مانع از سمی کردن جواب توسط هکرها می‌شود.

به گفته او DNSSEC در اتصال هیچ خطایی نخواهد داشت، هرچند ممکن است اشتباه در دیتای موجود جوابی جز آنچه که کاربر خواسته است، ارائه دهد و این یعنی سیستم نرم‌افزاری خطا ندارد مگر اینکه اطلاعات صحیح نباشد.

او درباره‌ زمان نهایی شدن پروتکل DNS در جهان گفت: مرکز مهندسی اینترنتی (IETF) در حال نهایی کردن پروتکل DNS است، اما زمان نهایی شدن آن مشخص نیست.

صالح با بیان این که سیستم DNSSEC تا قبل از سال ۱۳۸۸ به طور آزمایشی برای مدت شش ماه راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: این راه‌اندازی تمام کاربران را به‌طور عموم شامل می‌شود و تنها برای بخش خاصی از کاربران نیست.

وی با بیان این که کاربران بعد از راه‌اندازی می‌توانند زیر دامنه‌ DNSSEC.ir، به‌طور رایگان دامنه ثبت کنند، اظهار کرد: در دوره‌ شش ماهه آزمایش DNSSEC، مرکز ثبت دامنه به کاربرانی که به ثبت دامنه در این زیر دامنه پرداخته‌اند آموزش‌های فنی را از طریق سایت مرکز ارائه می‌کند.