آیفون محبوب‌ترین تلفن در آمریکا شناخته شد

یافته‌های یک بررسی جدید نشان داد گوشی آیفون اپل محبوب‌ترین مدل تلفن در آمریکا در سال ۲۰۰۹ بوده است. بر اساس آماری که به تازگی از سوی نیلسن انتشار یافت، آیفون با کسب چهار درصد سهم، مدل ۸۳۰۰ بلک‌بری شرکت ریم را که ۷/۳ درصد سهم داشت، کنار زده و در میان تلفن‌های محبوب از ماه ژانویه تا اکتبر ۲۰۰۹، در رتبه برتر قرار گرفت.

مدل RAZR V۳ موتورولا در مکان سوم قرار گرفت که در آمریکا ۳/۲ درصد سهم به دست آورد و در مکان چهارم و پنجم به ترتیب مدل VX۹۱۰۰ enV۲ و Voyager ال جی قرار گرفتند.

در مجموع دستگاه‌های بلک بری سهم بیشتری را کسب کردند؛ مدل ۹۵۳۰ که به بلک بری استورم نیز معروف است با ۴/۱ درصد در مکان هفتم و سری ۸۱۰۰ از جمله Pearl با ۲/۱ درصد سهم در مکان دهم قرار گرفتند.

پیش از این گزارش دیگری حاکی از این بود که آیفون با ۹ میلیون کاربر آمریکایی از نظر میزان استفاده در ماه اکتبر از ویندوز موبایل که اندکی بیش از هفت میلیون کاربر داشت، پیشی گرفت. همچنین آیفون به همراه دستگاه پخش موسیقی آی پاد تاچ وب را تسخیر کرده و بیشتر کاربران تلفن همراه به دنبال مشاهده دستگاه‌هایی در اینترنت بودند که با سیستم عامل iPhone OS کار می‌کردند. همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد از نیمه دوم سال ۲۰۱۰ نسل جدیدی از آیفون را عرضه کند که به جای دوربین ۲/۳ مگاپیکسلی مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی است. OmniVision شرکتی که دوربین ۲/۳ مگاپیکسلی تلفن‌همراه «آیفون» را ارائه می‌کند، اعلام کرد که براساس توافقی که با اپل به امضا رسانده است برای نسخه آینده این تلفن همراه، دوربین ۵ مگاپیکسلی عرضه می کند.

این «آیفون» جدید از نیمه دوم سال ۲۰۱۰ وارد بازار خواهد شد و به احتمال زیاد خبر رسمی این عرضه در کنفرانس اپل که قرار است ماه آینده در لاس وگاس برگزار شود، اعلام می‌شود. اپل همانند سال‌های گذشته در اجلاس «دنیای مک» که در ماه ژانویه برگزار می‌شود تعدادی از تازه‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری خود را معرفی می‌کند. براساس گزارش فاینشیال تایمز، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل علاوه بر نسل جدید «آیفون» از اولین نمونه «لوح- رایانه» خود در این کنفرانس رونمایی می‌کند.