PMP بزرگ و مبتنی بر ویندوز CE

بازار دیجیتال- تولیدکننده کره‌ای بزرگ و فعال بازار انواع محصولات دیجیتال شخصی و به خصوص دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل، یعنی شرکت Cowon به تازگی جدیدترین محصول خودش را به بازار انواع PMP و mp۳ player معرفی و عرضه کرده است.

این محصول که برای بازار تعطیلات کریسمس به بازار معرفی شده با مدل V۵ روانه بازار شده است. V۵ در واقع یک دستگاه پخش موسیقی قابل حمل یا PMP است که امکانات متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دستگاه مبتنی بر حافظه داخلی بوده و در سه نسخه ۸/۱۶ و ۳۲ گیگابایت طراحی و تولید شده است. مهم‌ترین ویژگی این محصول، اما مجهز بودن آن به امکان پخش HD تصاویر ویدئویی است که این روزها برای اغلب کاربران هم اهمیت زیادی دارد.

به این ترتیب این دستگاه تصاویر ویدئویی را با فرمت‌های رایج H.۲۶۴، AVI، MPEG-۴، VOB، WMV، DivX و Xvid و وضوح ۷۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این محصول دارای یک نمایشگر تمام‌لمسی بزرگ LCD با اندازه ۸/۴ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد.

V۵ همچنین از ویندوز CE هم بهره می‌برد تا به وسیله آن امکان نصب و اجرای نرم‌افزارهای کاربردی متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. با این اوصاف برنامه‌هایی مانند تقویم روز، ساعت زنگ‌دار، ماشین‌حساب، نوت‌پد و بازی‌های کامپیوتری فلش روی این دستگاه قابل نصب و اجرا هستند.

این PMP مجهز به یک پورت خروجی HDMI هم هست که امکان نمایش تصاویر HD در ابعاد بزرگ‌تر و روی تلویزیون به کاربرانش می‌دهد.

شرکت Cowon اعلام کرده است که این محصول را به تازگی به بازار عرضه کرده است و نسخه ۸ گیگابایتی آن در حال حاضر با قیمت ۲۵۴ دلار در بازار به فروش می‌رسد.