وزش سرما در بازار مانیتور

بازار دیجیتال- قیمت انواع مانیتور طی یک ماه گذشته در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر با توجه به اینکه بازار خرید و فروش رایانه و تجهیزات جانبی راکد و بی‌رونق بوده است، بازار خرید و فروش این کالا نیز چندان پررونق نبوده و کمتر کسی به قصد خرید به مراکز خرید و فروش رایانه مراجعه می‌کند.

به گفته فعالان بازار، در شرایط فعلی میزان عرضه این کالا نسبت به میزان تقاضا در حد قابل توجهی بیشتر بوده و بازار مملو از کالاهای جدید است.

یکی از فعالان بازار نیز می‌گوید: با اینکه با سخت‌گیری‌هایی که برای ورود مانیتور به کشور شده است، شاهد حضور مانیتورهای قاچاقی در بازار هستیم و طی یک هفته اخیر از طرف شرکت‌های فعال در این زمینه اقداماتی برای جمع‌آوری نمونه‌های قاچاق از بازار شده است.

یکی از فعالان بازار نیز از جمع‌آوری کالاهای سامسونگ که بدون گارانتی یا با گارانتی‌های متفرقه در بازار به فروش می‌رسیدند، خبر داد.

به گفته وی، در هفته گذشته گروهی اقدام به جمع‌آوری مانیتورهای سامسونگ از بازار که بدون گارانتی یا با گارانتی متفرقه بودند، کردند. به گفته وی، این اقدام باعث شده است تا حد زیادی چهره بازار آشفته شود و فروشندگان در هراس به سر برند.

وی افزود: این اقدام تا حدود زیادی نیز باعث شده است برخی از فروشندگان کالاهای با گارانتی معتبر را با قیمت بالاتر از آنچه باید باشد به فروش برسانند که مصرف‌کننده هم حاضر به قبول این مساله نیست و این موضوع به خودی خود باعث بی‌رونقی بازار شده است.

این در حالی است که سام الکترونیک نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این شرکت اقدامی برای جمع‌آوری کالاهای این برند از بازار نکرده است.

فعالان بازار معتقدند جمع‌آوری این کالاهای بدون گارانتی از بازار از طرف ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا صورت گرفته است.

اما ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا نیز نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گفته فعالان بازار، در شرایط فعلی بازار روزهای سرد و بی‌رونقی را سپری می‌کند و چشم امید فعالان بازار به روزهای پس از برگزاری نمایشگاه الکامپ است.