گوشی‌هایی در دست دستفروشان

بازار دیجیتال- افزایش خرید و فروش کالاهای بدون گارانتی موضوعی است که این اواخر فروشندگان کالاهای مختلف از جمله گوشی موبایل، لپ‌تاپ و .... به آن اشاره می‌کنند و معتقدند این موضوع، از بی‌اعتمادی خریداران به خدمات پس از فروش شرکت‌ها ناشی می‌شود و باید در این رابطه اقدامات اساسی صورت گیرد. در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با فکوری، یکی از فعالان بازار گوشی موبایل داشتیم که می‌خوانید:

فعالان بازار کالاهای مختلف از جمله گوشی موبایل به افزایش حجم خرید و فروش گوشی بدون گارانتی در بازار طی ماه‌های اخیر اشاره می‌کنند. آیا این موضوع صحت دارد؟

بله. طی دوماه اخیر تا حدود قابل توجهی بر میزان تقاضا برای گوشی‌های بدون گارانتی افزوده شده است و علت هم عدم تعهد برخی از گارانتی‌کنندگان گوشی در مقابل خریداران است. همچنین بسیاری از افراد این اواخر به خرید گوشی از دستفروشان روی آورده‌اند و با تصور اینکه کالایی که از دست فروش می‌خرند مشمول پرداخت هزینه‌های اضافی که فروشنده بابت هزینه‌های جانبی از خریدار می‌گیرد، نمی‌شود. در حالی که این طور نیست.

گوشی‌هایی که دستفروشان عرضه می‌کنند، شاید ارزان تر از گوشی‌های فروشگاه باشد، اما بسیار اتفاق افتاده است که گوشی‌ها مشکل فنی داشته و به عبارتی یک گوشی یک بار مصرف هستند.

گوشی‌هایی که بدون گارانتی در فروشگاه‌ها بدون گارانتی به فروش می‌رسند چطور؟ آیا آنها هم دچار مشکل فنی هستند؟

گوشی بدون گارانتی از نظر ما فروشندگان یعنی قاچاقی.

ممکن است دچار مشکل نباشند، اما باعث بروز مشکلاتی برای کاربر می‌شوند که به درد سرش نمی‌ارزد.