کاراکتر Eddie چهار ساله ممکن است رفتاری در حد هوش یک پسربچه در خارج از فضای مجازی Second Life از خود بروز دهد. به گزارش ایتنا این پسربچه که تلفیقی از هوش مصنوعی منطق-محور و تکنیک‌های پیچیده مدل‌سازی است بنابر گفته بسیاری از متخصصین، یکی از قدرتمندترین سیستم‌های محاسباتی مجازی جهان محسوب می‌گردد، کار کند.

Eddie که حاصل تلاش محققان آزمایشگاه پلی‌تکنیک Rensselaer است دارای عقاید و تفکرات مخصوص به‌خود بوده و دارای آن میزان توانایی استدلال و استنتاج است که از یک پسربچه در این سن توقع می‌رود.

این توانایی‌‌ها شامل یک ساختار گسترش یافته به‌نام «تئوری تفکر» است که به این کاراکتر اجازه فهم و پیشگویی اعمال دیگر کاراکترها و حتی بازیکنان انسانی را می‌دهد.

محققان امیدوارند این فناوری روزی بتواند در مقابل انسان و در جهان واقعی نیز به همین ترتیب عمل کند.

«Second Life مشخصا بازی آسان و بسیار محبوبی است.

اما فناوری‌های ما این قابلیت را دارند که در هر محیط دیجیتالی دیگری نیز عمل کرده و در حقیقت ما در نظر داریم با همکاری IBM این تکنیک‌ها را در محیط‌هایی بکار بگیریم که جهان مجازی و دنیای فیزیکی به‌طور مستقیم با یکدیگر در تماس می‌باشند.»

این گفته متعلق به Selmer Brijgsjord سرپرست بخش دانش‌شناختی انستیتو Rensselaer و مسوول این پروژه می‌باشد.

Eddie اولین قدم از استراتژی محتاطانه‌ای است که Bringsjord آنرا «پیروزی قدم بقدم» می‌نامد.

در حقیقت فناوری‌های پیشرفته‌تری از هوش مصنوعی را در آینده‌ای نزدیک در حوزه آموزش، سرگرمی و بازی شاهد

خواهیم بود.

«صادقانه بگویم، این نرم‌افزارها بیشمار و پایان ناپذیرند اما زمانی را تصور کنید که بتوانید با کاراکترهایی تعامل داشته باشید که هوشمندی آنها درحد ماشین‌هایی باشد که در فیلم‌های تخیلی می‌بینیم.»

به گفته Bringsjord از آنجایی‌که Eddie درحال حاضر در محیطی کاملا منطقی و از قبل تعریف شده اجرا می‌شود، لزوم وجود مهندسین باهوشتر و سخت‌افزارهایی سریعتر برای آوردن وی به محیط خارج کاملا ضروری خواهد بود.