شرکت مایکروسافت به منظور مشاهده ویدیوهای آنلاین و فایل‌های دیگر در تلفن همراه به نرم‌افزار ادوب مجوز داد. به گزارش «ایسنا»، مایکروسافت برنامه‌های فلش لایت و ریدر شرکت ادوب سیستمز را به سازندگان تلفن همراه که از نرم‌افزار ویندوز موبایل این شرکت استفاده می‌کنند، توزیع خواهد کرد.

برنامه فلش به کاربران امکان می‌دهد با بیشتر وب سایت‌ها تعامل کنند و نرم‌افزاری است که در بیشتر سایت‌های فروش قرار دارد که می‌توان در آنها کالاها را به رنگ‌های مختلف مشاهده کرد.

براساس این گزارش ۱۱میلیون تلفن‌همراه در سال ۲۰۰۷ دارای سیستم‌عامل ویندوز موبایل بودند که بنابر پیش‌بینی مایکروسافت این رقم در سال‌جاری میلادی دو برابر خواهد شد.

همچنین بنا بر اعلام ادوب با بیش از نیم‌میلیارد تلفن همراهی که با برنامه فلش از پیش نصب شده در جهان به بازار عرضه شده‌اند، فلش به رشد ۱۵۰درصدی سال به سال رسیده است.

مایکروسافت، نرم‌افزار مشاهده ویدئویی مختص خود به نام سیلورلایت را دارد که می‌تواند به آرامی سهم بازار فلش ادوب را کاهش دهد.

براساس این گزارش مایکروسافت اعلام نکرده برای صدور مجوز برای فلش به ادوب پولی پرداخت می‌کند یا نه، اما این برنامه‌ها برای کاربر نهایی رایگان خواهند بود.