Themes Creator

از این پس قصد داریم در این ستون به معرفی نرم‌افزارهای کاربردی تلفن‌همراه بپردازیم. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های یک تلفن‌همراه تم‌های موجود در صفحه اصلی گوشی است. امروزه تم‌های تلفن‌همراه به عنوان یکی از علاقه‌مندی‌های کاربران تنوع طلب در آمده است. به طوری که بسیاری از کاربران سعی می‌کنند حداقل هفته‌ای یک‌بار تم تلفن‌همراه خود را تغییر دهند.

البته در این میان سایت‌هایی هم وجود دارند که کاربران تلفن‌همراه می‌توانند با مراجعه به آن از تم‌های موجود به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه‌ای اندک استفاده کنند، اما یکی از نکات مهم در این بخش استفاده از تم مورد دلخواه کاربر است. به همین منظور در‌حال‌حاضر نرم‌افزارهایی انتشار یافته‌اند که کاربر با استفاده از آن می‌تواند تم مورد‌علاقه خود را طراحی و از آن استفاده کند.

یکی از این برنامه‌ها، نرم‌افزار Themes Creator است که برای گوشی‌های سونی اریکسون کاربرد دارد.

برنامه Themes Creator را روی کامپیوتر خود نصب می‌کنید. پس از نصب این برنامه محیط آن برای شما به نمایش در‌می‌آید. در ابتدا گزینه فایل قرار دارد که با انتخاب آن و کلیک کردن روی گزینه Change Phone می‌توانید گوشی مورد‌نظر خود را که می‌خواهید برای آن تم بسازید را انتخاب کنید.

همچنین با این برنامه شما می‌توانید تم‌های قبلی خود را مطابق با سلیقه خود ویرایش کنید. در سمت راست این برنامه نمایی کلی از تم برای شما نمایش داده می‌شود و در سمت چپ قادر خواهید بود تمامی تغییرات لازم و مورد‌نیاز را روی تم اعمال کنید. همچنین توسط گزینه Reset که در بالای صفحه و سمت راست قرار دارد، شما می‌توانید حجم فایل مورد‌نظر خود را مشاهده و کنترل کنید. در زیر منوی اصلی شما به منوهایی دسترسی خواهید داشت که امکان تغییرات و نیز دسترسی به تمام زیر‌مجموعه‌های یک تم را برای شما فراهم می‌آورد. در ابتدا گزینه Standby قرار دارد که در حقیقت صفحه اصلی تم شما را تشکیل می‌دهد در این قسمت اندازه صفحه نمایش شما نیز نمایان می‌شود تا تصویر دلخواه را درست به همان اندازه انتخاب کنید. شما می‌توانید از گزینه Import تصویر مورد علاقه خود را از روی کامپیوتر انتخاب یا به واسطه گزینه Remove آن را پاک کنید. از قسمت Standby Softkey که اندازه تصویر آن نیز به شما نمایش داده شده است، شما می‌توانید تصویر پس زمینه دکمه‌های عملیاتی چپ و راست را انتخاب کنید. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار ساده است و با یک بار امتحان قطعا قابلیت بسیاری از گزینه‌های آن برای شما نمایان خواهد شد. از طریق دیگر قسمت‌های موجود در این بخش شما می‌توانید رنگ متن‌های مختلف این تم را در حالت استند‌بای تغییر دهید. البته گزینه‌های پیش روی شما در هر گوشی با گوشی دیگر کمی متفاوت است، اما تقریبا بیش از ۵۰درصد آنها در یکدیگر مشترک هستند.

برای دانلود این نرم‌افزار می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mobiledaily.ir