فن‌آوری بی‌سیم محبوب بلوتوث با بهره‌گیری از ارتباط بی‌سیم وای فای سرعت بیشتری می‌یابد. قرار دادن بلوتوث و وای فای در کنار یکدیگر انتقال حجم بالای موسیقی بین رایانه‌ها و تلفن‌های همراه یا ارسال عکس از یک دوربین به چاپگر و یا ویدیو از یک کم کوردر به یک تلویزیون را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

بنا بر اظهار مدیر گروه SIG - گروه صنعتی پشتیبان بلوتوث با بیش از ده هزار شرکت عضو - نخستین دستگاه‌های حامل این فن‌آوری تا نیمه‌ سال آینده میلادی در بازار خواهند بود. به گفته‌ وی، استفاده از یک کانال انتقال سریع‌تر برای بلوتوث و با استفاده از یک فن‌آوری رادیویی متفاوت معروف به UW در سال ۲۰۰۶ اعلام شد اما تاخیر در به‌کارگیری آن موجب شد گروه بلوتوث استفاده از وای فای را مورد بررسی قرار دهد. بر اساس این گزارش برخی محصولات مانند لپ تاپ‌ها پیش از این دارای هر دو فن‌آوری بی‌سیم بلوتوث و وای فای بوده‌اند اما این فن‌آوری‌ها در تراشه‌های جداگانه کار می‌کردند. اکنون سازندگان در حال طراحی تراشه‌ای هستند که هر دو قابلیت بلوتوث و وای فای را دارد.

این فن‌آوری جدید نامی ندارد و مشخص نیست چگونه از دستگاه‌های بلوتوث UWB که مورد پشتیبانی گروه بلوتوث است، تشخیص داده خواهد شد.