مدیر فروش یک شرکت واردکننده تلفن‌همراه می‌گوید: سود حاصل از واردات این گوشی‌ها از مجاری قانونی بسیار ناچیز است.

وی معتقد است: واردات گوشی‌های جدید این مارک از سیاست‌های این شرکت تلقی می‌شود، ولی به دلیل تعرفه ۲۵درصدی و پرداخت هزینه‌های گمرکی واردات قانونی آن بسیار محدود است.

تصویب تعرفه ۲۵درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه در مقایسه با تعرفه پیشین آن هیچ تفاوتی در بازار این کالا ایجاد نکرده است؛ چرا که در دو حالت واردکنندگان غیرقانونی به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.

وی افزود: در حال حاضر تفاوت قیمت بین گوشی‌های قاچاق و قانونی بسیار زیاد است و این در حالی است که بیشتر کاربران تمایل به خرید گوشی‌های بدون گارانتی دارند.

انجام فاز اول پروژه‌ کاهش تعرفه‌ پیامک فارسی

فاز اول پروژه‌ کاهش تعرفه‌ پیامک فارسی و آزمایش‌های اولیه در این زمینه انجام شد.

عباسعلی ابوالفضلی، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان این مطلب درباره‌ بحث کاهش تعرفه‌ پیامک فارسی اظهار کرد: با توجه به این‌که پیامک‌های فارسی با میزان کاراکترهای مساوی با پیامک انگلیسی زبان، تعرفه‌ بیش‌تری به خود اختصاص می‌دهد، قرار بر این شد که این تعرفه کاهش یابد.

وی افزود: پیامک‌های فارسی از انگلیسی تفکیک‌پذیر هستند و می‌توان بدون کنترل محتوای پیامک‌، آن را تفکیک کرد که در این زمینه نتیجه‌ آزمایش‌ها به مجمع شرکت ارتباطات سیار و میزان تعرفه پیشنهادی نیز به سازمان تنظیم مقررات ارسال شده که بعد از نهایی شدن و تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات برای اجرایی شدن به ما ابلاغ شود.