زیارت از راه دور

بازار دیجیتال- اگر بیش از این از طریق اتصال به خطوط اینترنت امکان جابه‌جایی اطلاعات، دانلود برنامه یا گفت‌وگوی لحظه‌ای با هر فردی در آن سوی کره زمین فراهم بود، امروزه با تلاش برنامه‌نویسان وطنی امکان زیارت حجاز نیز فراهم شده است.

سایت آستان قدس رضوی به آدرس www.aqrazavi.org این امکان را برای کاربران در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است که بدون هزینه و صرف کمترین زمان تنها با اتصال به اینترنت حرم حضرت‌رضا(ع) را زیارت کنند.

شاید این زیارت برای کاربران داخلی چندان دلچسب نباشد، اما شاید برای کاربران خارجی این زیارت مجازی یک فرصت طلایی و معنوی باشد. سایت آستان قدس رضوی از بخش‌هایی همچون پخش زنده از کربلا، بخش زنده از مشهد، تالار گفت‌وگو، ارتباط سبز، آنچه یک زائر باید بداند و... تقسیم شده است. در بخش زنده از کربلا و مشهد کاربران می‌توانند به طور ۲۴ساعته داخل صحن را دیده و از راه دور به زیارت بپردازند.

گرچه این سایت دارای امکانات قابل توجهی است، اما از نکات منفی که می‌توان به آن اشاره کرد، دیر بالا آمدن سایت است؛ به طوری که اگر کاربران خانگی قصد استفاده از این سایت را داشته باشند، باید کمی صبر به خرج دهند تا بعد از چند لحظه بتوانند از امکانات سایت استفاده کنند.