بازار دیجیتال- در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت تاثیر هرگونه اختلال در اینترنت کشور را تکذیب می‌کند، بسیاری از کاربران طی روزهای اخیر با کاهش شدید پهنای باند اینترنت مواجه شده‌اند.

باقطع فیبر نوری در خلیج‌فارس و دریای مدیترانه پیش از ارتباط اینترنتی این ده‌ها کشور همسایه را با شبکه جهانی دچار اختلال کرده بود.

بنا به گفته شرکت فلگ که مسوولیت کابل‌های فیبر را در منطقه برعهده دارد کشتی‌های تعمیراتی این شرکت منتظر صادرشدن اجازه ورود به آب‌های ایران برای رفع قطعی فیبر را دارند و پیش بینی می‌شود که فعالیت آنان تا دو هفته ادامه داشته باشد.

در همین حال این شرکت اعلام کرد که کار تعمیر کابل اینترنتی قطع شده در دریای مدیترانه را آغاز کرده است.

قطعی اینترنت طی روزهای اخیر تاثیرات وسیعی روی بسیاری از کشورهای خاورمیانه گذاشت به طوری که کشور مصر نیمی‌از ظرفیت اینترنتی خود را از دست داد که این مشکل هنوز هم ادامه دارد.

مخابرات ایران:

اینترنت مشکلی ندارد

در همین حال یک مقام شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌و‌گو با سیتنا گفته است به دلیل استفاده از مسیرهای جایگزین و چهار خط STM۱ قطعی فیبر تاثیری روی پهنای باند مصرفی ایران نگذاشته است.

این موضوع در حالی اعلام می‌شود که کاهش سرعت اینترنت طی روزهای اخیر حتی به بیش از ۵۰‌درصد رسیده و اعتراض کاربران ایرانی را برانگیخته است.

بسیاری از شرکت‌های تامین‌کننده پهنای باند اینترنت در پاسخ به کاربران موضوع قطعی فیبر نوری را به عنوان عامل اصلی این افت فشار عنوان می‌کنند.

این نخستین بار نیست که اینترنت ایران به دلیل قطعی فیبر در خلیج‌فارس دچار مشکل می‌شود و به نظر می‌رسد تاثیرات این قطعی فیبر به دلیل گسترش استفاده از اینترنت در کشور روز به روز در حال گسترش است.