پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال جهان
ندا لهردی
بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال همچنان پررونق است. رونق و گرمی بازار این محصولات گویا تا پایان ماه اول سال ۲۰۰۸ (اوایل بهمن ماه جاری) هم ادامه پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان بازار دوربین عکاسی دیجیتال، ماه ژانویه فصل خوبی برای تولید کنندگان و فروشندگان این محصولات بوده است. البته در این ماه تقاضای کاربران بیشتر برای دوربین‌های عکاسی دیجیتال با قیمت متوسط بوده است. در این میان بعضی مدل‌ها گویا بیشترین فروش بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال را به خودشان اختصاص داده‌اند. به این ترتیب وب‌سایت DIGITAL CAMERA REVIEW ده دوربین عکاسی دیجیتال پرفروش در ماه ژانویه را معرفی کرده است.
مـدل DSC-T۲۰۰ از سری CYBER-SHOT شرکت SONY:


این دوربین پرفروش‌ترین مدل از سریT با طراحی باریک است. وضوح تصویر آن ۸ مگاپیکسل بوده و قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر را دارد. T۲۰۰ مجهز به لرزشگیر دیجیتالی دست است و نمایشگر آن از نوع LCD لمسی با ابعاد ۳ اینچ است. در واقع همین نمایشگر لمسی بزرگ و طراحی باریک T۲۰۰ آن را به پرفروش‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال سال ۲۰۰۷ و ماه ژانویه سال ۲۰۰۸ تبدیل کرده است. CYBER SHOT T۲۰۰ در حــــال حـــاضر بــا قیـــمت تقریبی ۹۹/۳۹۹ دلار در بازر عرضه می‌شود.
مـدلDMC-TZ3 از سری LUMIX شرکت PANASONIC:


پرفروش‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال PANASONIC دارای وضوح تصویر 2/7 مگاپیکسل است. قدرت زوم اپتیکال این دوربین به 10 برابر می‌رسد. DMC-TZ3 دارای نمایشگر LCD با اندازه 3 اینچ است. این دوربین عکاسی مجهز به لرزشگیر دیجیتالی دست بوده و دارای یک پردازشگر تصویر VENUS III برای افزایش کیفیت عکس‌ها است. این دوربین که عملکرد سریعی دارد به خاطر قدرت زوم اپتیکال بالا که با بسیاری از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای برابری می‌کند، مورد توجه اغلب کاربران قرار گرفته است. البته طراحی ساده و وزن سبک آن که حدود 229گرم می‌رسد، هم دیگر نقاط قوت این محصول هستند. این دوربین که دومین دوربین عکاسی دیجیتال پرفروش سال 2007 است، با قیمتی در حدود 99/241دلار به فروش می‌رسد.
مــدل SD۸۷۰IS از سری Powershot شرکت Canon:


سومین دوربین عکاسی پرفروش سال ۲۰۰۷ در واقع جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال مبتنی بر کارت‌های حافظه SD شرکت Canon هم هست. این دوربین عکس‌ها را با وضوح تصویر ۸مگاپیکسل می‌گیرد. قدرت زوم‌اپتیکال این دوربین ۸/۳ برابر است. SD۸۷۰IS مجهز به لرزشگیر دیجیتالی دست بوده و دارای یک نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است. در واقع نمایشگر LCD بزرگ، کیفیت عکس و البته لنز wide angle این دوربین عکاسی مهم‌ترین عوامل جذب کاربران به آن است. SD۸۷۰IS این روزها با قیمتی در حدود ۹۹/۳۹۹دلار در بازار به فروش عمومی می‌رسد.
مــدل DSC-T70 از سری Cyber-shot شرکت Sony:


این دوربین عکاسی هم یکی از پرفروش‌های سری T شرکت sony است. وضوح تصویر آن 8مگاپیکسل است و قدرت زوم‌اپتیکال آن به 3 برابر می‌رسد. T70 دارای یک نمایشگر LCD لمسی با اندازه 3 اینچ است. این دوربین عکاسی دیجیتال دارای تکنولوژی تشخیص چهره و لرزشگیر دست هم هست. با این همه استفاده آسان و کیفیت عکس‌های این دوربین آن را به چهارمین دوربین عکاسی پرفروش سال 2007 تبدیل کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از کاربران معتقدند امکان زوم‌اپتیکال بیشتر می‌توانست یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این دوربین به حساب بیاید. T70 در حال حاضر با قیمت تقریبی 99/289دلار به بازار عرضه می‌شود.
مــدل S۵IS از ســری poweshot شرکت Canon:


این دوربین که هشتمین دوربین عکاسی دیجیتال پرفروش سال ۲۰۰۷ است، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های سری S به شمار می‌آید. S۵IS دارای وضوح تصویر ۸مگاپیکسل بوده و قدرت زوم‌اپتیکال آن به ۱۲برابر می‌رسد. این دوربین ۴۵۰گرمی مجهز به پردازشگر تصویرIIIا DIGIC برای افزایش کیفیت عکس است. S۵IS دارای نمایشگر ۵/۲اینچی از نوع LCD با امکان نمایش از زوایای مختلف است. نمایشگر نسبتا بزرگ و پردازشگر تصویر IIIاDIGIC از دلایل جلب نظر کاربران به این دوربین عکاسی هستند. این دوربین عکاسی دیجیتال با قیمتی در حدود ۳۲۳دلار به بازار عرضه می‌شود.
مــدل SX100IS از سـری POWERSHOT شرکت CANON:


SX100IS یکی از جدیدترین دوربین‌های عکاسی CANON از سری POWERSHOT است که در سال 2007 به عنوان هفتمین دوربین عکاسی پرفروش جهان انتخاب شد.
وضوح تصویر این دوربین ۸مگاپیکسل بوده و قدرت زوم اپتیکال آن به ۱۰برابر می‌رسد. کارشناسان بازار معتقدند کیفیت خوب عکس، مجهز بودن به لرزشگیر دیجیتالی دست، قدرت زوم اپتیکال بالا و راحتی کار با آن، این دوربین را به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار تبدیل کرده است. SX۱۰۰IS در حال حاضر با قیمت تقریبی ۲۴۶دلار به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.
مــدل G9 از ســـری POWERSHOT شرکت CANON:


این دوربین که به تازگی به جمع پرفروش‌ترین‌های بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال پیوسته، دارای وضوح تصویری برابر 12مگاپیکسل است. قدرت زوم‌اپتیکال این دوربین تا 6برابر است. G9 مجهز به لرزشگیر اپتیکال بوده و یک نمایشگر 3اینچی LCD دارد.این دوربین به خاطر وضوح تصویر بالای خود مورد توجه کاربران نیمه‌حرفه‌ای قرار می‌گیرد. G9 این روزها با قیمت تقریبی 99/474دلار در بازار فروخته می‌شود.
مدل A۷۲۰ از سری POWERSHOT شرکت CANON:


این دوربین هم جزو تازه‌واردهای جدول پرفروش‌ترین‌های بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال است. وضوح تصویر این دوربین برابر ۸مگاپیکسل است. این دوربین قدرت زوم اپتیکال تا ۶برابر را به کاربرانش می‌دهد.
نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه 5/2اینچ است. A720 مجهز به لرزشگیر دیجیتالی دست و حالت‌های مختلف عکسبرداری است. کار با این دوربین بسیار ساده است و عکس‌های آن از کیفیت مناسبی برخوردارند. به همین دلیل A720 مورد توجه اغلب کاربران قرار می‌گیرد. این دوربین عکاسی این روزها با قیمتی در حدود 29/201دلار به بازار عرضه می‌شود.
مدل DMC-FZ۱۸ از سری Lumix شرکت Panasonic:


این دوربین وضوح تصویری برابر ۱/۸مگاپیکسل داشته و قدرت زوم اپتیکال آن به ۱۸برابر می‌رسد. Fz۱۸ مجهز به لرزشگیر دیجیتالی دست بوده و از تکنولوژی تشخیص چهره بهره می‌برد. این دوربین عکاسی ۴۰۸گرمی دارای تکنولوژی تنظیم هوشمند است. نمایشگر این دوربین عکاسی از نوع LCD با اندازه ۵/۲اینچ است. قابلیت تشخیص چهره و قدرت زوم اپتیکال بالای آن مواردی هستند که این دوربین را به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار دوربین عکاسی دیجیتال تبدیل کرده است. DMC-FZ۱۸ در حال حاضر با قیمت ۹۹/۳۴۹دلار به بازار عرضه می‌شود.
مدل DMC-LZ7 از سری Lumix شرکت Panasonic:

۰


این دوربین عکاسی که یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار دوربین عکاسی دیجیتال در تابستان گذشته بود، این بار رتبه دهم را به خودش اختصاص داده است. وضوح تصویر این دوربین 2/7مگاپیکسل بوده و قدرت زوم اپتیکال تا 6 برابر را دارد. DMC-LZ7 مجهز به لرزشگیر اپتیکال بوده و دارای نمایشگر LCD با اندازه 5/2اینچی است. این دوربین 182گرمی به خاطر وزن کم و آسانی استفاده مورد توجه کاربران قرار گرفته است. DMC-LZ7 در حال حاضر با قیمتی در حدود 99/164دلار در بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.

پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال جهان