گیگابایت و عرضه کارت‌های گرافیک‌ جدید سری GV-RX38

بازار دیجیتال - GIGABYTE یکی از تولید کنندگان مطرح انواع کارت گرافیک و مادربورد، سری جدید کارت‌های گرافیک خود را با نام GV-RX۳۸ روانه بازار جهانی کرد. طبق اعلام آواژنگ، نمایندگی فروش محصولات این برند در ایران، مدل‌های GV-RX۳۸۷۵۱۲H و GV-RX۳۸۵۵۱۲H کارت‌های گرافیک جدید GIGABYTE هستند که بر پایه پردازنده‌های گرافیکی سری ATI RADEON HD ۳۰۰۰ تولید شده‌اند. این پردازنده‌های گرافیکی که با استفاد از فناوری ساخت ۵۵ نانومتری ساخته می‌شوند، دارای فرکانس‌های بسیار بالایی هستند.

به گفته اشجع، کارشناس فروش شرکت آواژنگ، با استفاده از کارت‌های گرافیکی که از این پردازنده‌ها به همراه حافظه‌های بسیار سریع استفاده می‌کنند، علاوه بر کاهش مصرف، توان و به دست آوردن بهره‌وری بیشتر اجرای نرم افزارهای جدید و بازی‌های سه بعدی با کیفیت مناسب میسر می‌‌شود. همچنین با پشتیبانی از فناوری‌هایی چون PCI EXPRESS ۲/۰ و DIRECT X ۱۰/۱ کارت‌های گرافیکی سری GV-RX۳۸ کارایی بهتری در زمان نمایش تصاویر دو یا سه بعدی خواهند داشت و نیازهای کاربران حرفه‌ای را برآورده می‌کنند.

این کارت‌ها به ۵۱۲ مگابایت حافظه ۲۵۶ بیتی GDDR۳ مجهز هستند و با پشتیبانی از درگاه PCI EXPRESS ۲/۰ می‌توانند به پهنای باندی تا دو برابر پهنای باند در دسترس کارت‌های گرافیک رایج که از درگاه PCI EXPERSS استفاده می‌کنند، دست یابند.

این کارت‌ها همچنین به کاربران امکان می‌دهند که دو تا چهار کارت گرافیک را با استفاده از فناوری CROSSFIREX در پیکره‌بندی‌هایی با چند پردازنده گرافیک به طور همزمان روی یک مادربورد قرار داده و سرعت پردازش تصاویر سه بعدی را افزایش دهند.

علاوه بر این با استفاده از درگاه HDMI و صدای فراگیر ۵.۱ کاناله از پخش مضامین حفاظت شده با استاندارد AHDCP پشتیبانی شده و به این وسیله امکان پخش تصاویر ویدئویی ذخیره شده روی دیسک‌های BLU-RAY وHD-DVD با کیفیت مناسب فراهم می‌شود. کارت‌های گرافیکی سریGV و X۳۸ با پشتیبانی از آخرین نسخه DIRECT X ۱۰.۱ توانایی‌های سیستم را برای ایجاد افکت‌های سه بعدی پیچیده و تصاویری واقع‌گرایانه‌تر ارتقا داده‌اند.

همچنین به همراه کارت‌های GV-RX۳۸۷۵۱۲H و GV-RX۳۸۵۵۱۲H، بازی NEVERWINTER NIGHTS ۲ نیز عرضه می‌شود.

کارت‌های گرافیکی سری GIGABYTE GV-RX۳۸ با استفاده از قطعات بهره‌وری مانند چوک‌های با هسته فریت، MOSFETهای با (RDS ON) پایین و خازن‌های حالت جامد SMD ژاپنی تولید شده‌اند و دارای قابلیت اطمینان و ثبات هستند و حرارت کمتری را نیز تولید می‌کنند.

این کارت‌ها از توانایی‌ بسیار زیادی برای اورکلاکینگ برخوردار بوده و در سیستم‌های قدرتمند امروزی جهت پخش مضامین با وضوح بالا می‌توان آنها را به کار گرفت.

به گفته اشجع، در حال حاضر کارت گرافیک GV-RX۳۸۷۵۱۲H با قیمت ۳۵۰هزار تومان و ضمانت سه ساله آواژنگ به فروش می‌رسد. مدل

GV-RX۳۸۵۵۱۲H نیز طی روزهای آینده وارد بازار داخلی خواهد شد.