باید بر روی خدمات ارزش افزوده ‌تلفن‌همراه متمرکز شده و در این مساله مهم بیشتر کار کنیم. وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با سیتنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خدمات ارزش افزوده ‌تلفن‌همراه، نیازمند سرمایه‌گذاری محدودی بوده و هزینه‌های کمی را می‌طلبد، اما پتانسیل بسیار بالایی برای کسب سود بسیار زیاد دارد. غفاریان، محدودیت خدمات ارزش افزوده ‌تلفن‌همراه را محدودیت خلاقیت دانست و با تاکید بر اهمیت خدمات ارزش افزوده، تصریح کرد: باید روی خدمات ارزش افزوده متمرکز شده و در این مورد مهم بیشتر کار کنیم. وی افزود: هرچه اپراتورهای ‌تلفن‌همراه در ذهنشان ایده پرورش دهند، می‌توانند آن را تبدیل به فعل اقتصادی و خدمات ارزش افزوده نمایید.

بررسی درخواست متقاضیان توزیع و فروش کارت شارژ

به گفته‌ معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار فراخوانی در زمینه‌ توزیع و فروش کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی توسط بخش خصوصی اعلام شده و نحوه‌ فعالیت و تعداد شرکت‌هایی که در این پروژه حضور خواهند یافت در دست بررسی است. محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توزیع و فروش کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول توسط بخش‌خصوصی و باجه‌های روزنامه‌فروشی اظهار کرد: در‌حال‌حاضر یک تیم، درخواست شرکت‌های علاقه‌مندی که خواستار فعالیت در این زمینه بودند را بررسی می‌کند.

طراحی نرم‌افزار تشخیص کد پیام‌های کوتاه فارسی و انگلیسی

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، از طراحی نرم‌افزار تعیین‌‌کننده انتقال کدینگ پیام کوتاه با حروف فارسی یا انگلیسی خبر داد. محمدحسین فلاح اصغری به سیتنا گفت: از نظر نرم‌افزاری، در حال طراحی سیستمی هستیم تا بتوان کدینگ حروف فارسی یا انگلیسی را تشخیص داد. وی افزود: این نرم‌افزار می‌تواند تعیین کند که کدینگ SMS، با حروف فارسی منتقل شده یا با حروف انگلیسی. فلاح اصغری خاطرنشان کرد: در صورتی که مشخص شود، پیامک با حروف فارسی منتقل شده یا با حروف انگلیسی، می‌توان به کدینگ فارسی تخفیف ویژه قائل شد یا آن را معادل‌سازی کرد. معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار ادامه داد: در هر حال، درصددیم مزایای بیشتری را در اختیار ارسال‌کنندگان کاراکترهای فارسی قرار دهیم. وی خاطرنشان کرد: طراحی نرم‌افزار شناخت کاراکترهای فارسی و انگلیسی، ظرف دو یا سه هفته آینده مشخص خواهد شد.