بزرگ‌ترین تلویزیون دنیا

دنیای‌اقتصاد- در بازار پررونق انواع تلویزیون، رقابت به شکل جدی دنبال می‌شود. این رقابت علاوه بر تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون‌ها حتی به اندازه و سایز نمایشگر آنها هم مربوط می‌شود. درست به همین دلیل هم یک شرکت استرالیایی به نام C SEED به تازگی یک تلویزیون بسیار بزرگ را به بازار معرفی کرده و مدعی است که بزرگ‌ترین تلویزیون دنیا است. این تلویزیون ۲۰۱ اینچی توسط شرکت خودروسازی پورشه طراحی شده است و حتی بزرگ‌ترین اتاق‌های نشیمن دنیا هم به اندازه کافی بزرگ نیستند تا بتوانند این تلویزیون را در خودشان جا دهند. با این اوصاف از این تلویزیون تنها می‌توان در فضاهای باز استفاده کرد.

شرکت سازنده این تلویزیون غول پیکر اعلام کرده است که از آن می‌توان در قایق‌های اختصاصی یا محیط‌های باز خارج از خانه استفاده کرد. جالب است بدانید که این نمایشگر بزرگ توسط شرکت خودروسازی پورشه طراحی شده و به کمک ۷۲۵ هزار نمایشگر LED کوچک ساخته شده است.

اینLED ها امکان نمایش ۴/۴ تریلیون رنگ را داشته و از سیستم امنیتی تشخیص اثر انگشت بهره می‌برند که استفاده افراد ناشناس از تلویزیون را غیر ممکن می‌سازد. بد نیست بدانید که وقتی تلویزیون خاموش شود، به‌صورت خودکار جمع شده و مخفی می‌شود و هر زمان که دوباره توسط کنترل از راه دور روشن شود دوباره باز شده و در ابعاد غول‌پیکر طبیعی خود ظاهر می‌شود. جمع یا باز شدن این تلویزیون تنها ۴۰ ثانیه طول می‌کشد. طبق اعلام شرکت C SEED این تلویزیون قرار است با قیمت نجومی ۶۷۰ هزار دلار به بازار عرضه شود که این قیمت برابر ۴ خودروی پورشه مدل ۹۱۱ است.