گوشی ۸۰۸ نوکیا که به دوربین عکاسی و فیلمبرداری ۴۱ مگاپیکسلی مجهز است، تا کنون نتوانسته در بازار موبایل کشور از فروش بالایی برخوردار شود. برخلاف تصور کارشناسان و دست‌اندرکاران بازار که پیش‌بینی می‌کردند گوشی ۸۰۸ نوکیا به دلیل دوربین بالا با تقاضای چشمگیری از سوی مشتریان روبه‌رو می‌شود، این امر میسر نشد و از فروش بالایی برخوردار نشد.

یکی از فروشندگان گوشی‌های نوکیا قیمت بالای یک میلیون تومانی این گوشی را از جمله دلایل استقبال نکردن مشتریان ندانست و گفت: قیمت این گوشی نمی‌تواند باعث عدم تمایل مشتریان به این گوشی باشد؛ چرا که سایر گوشی‌های موجود در بازار با وجود قیمت بالای یک میلیون تومانی از تقاضای مناسبی برخوردار هستند. وی افزود: طراحی این گوشی باعث شده تا مشتریان این کالای ارتباطی تمایل چندانی برای خرید آن از خود نشان ندهند؛ چرا که نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، این مدل از اندازه بزرگ و وزن بالایی برخوردار است. این فعال بازار یکی دیگر از دلایل عدم تقاضا برای این گوشی را نوع سیستم‌عامل آن عنوان کرد وگفت: این گوشی کمتر از یک سال است روانه بازار موبایل کشور شده و با وجود سیستم‌عامل آندروید طرفداران زیادی برای سیستم‌عامل سیمبین وجود ندارد به دلیل همین امر نیز گوشی ۸۰۸ نوکیا از فروش بالایی برخوردار نشده است.

در حال حاضر گوشی ۸۰۸ نوکیا با قیمت یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان در سطح بازارموبایل تهران به فروش می‌رسد.

از امکانات این گوشی می‌توان به حسگر دوربین ۱/۱.۲ اینچ، دیافراگم مکانیکی، فیلتر geotagging، ND، تشخیص چهره، صفحه نمایش لمسی خازنی ۴ اینچ AMOLED با وضوح بالا، سیستم‌عامل نوکیا Belle، پردازنده تک هسته‌ای ۱.۳GHZ ARM ۱۱ و ۵۱۲MB RAM،Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g/n با DLNA و Upnp، پورت MicroHDMI برای خروجی تلویزیون HD، گیرنده GPS با A-GPS و مسیریابی صوتی رایگان، قطب نمای دیجیتال، ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت تا ۳۲ گیگابایت، برطرف کردن نویز با میکروفن اختصاصی، پشتیبانی ویدئوی Divx / Xvid، شتاب‌سنج داخلی و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد ۵/۳ میلیمتری، رادیو FM استریو با RDS، فرستنده FM، پورت MicroUSB با پشتیبانی USB On The Go، بلوتوث استریو ۳.۰ با A۲DP، پشتیبانی NFC، شماره‌گیری صوتی و شماره‌گیری هوشمند و صفحه نمایش ضدخش Gorilla اشاره کرد.