پرینترهایی با امکان چاپ از طریق دستگاه‌های دیجیتال هوشمند

دنیای‌اقتصاد- شرکت Epson به تازگی جدیدترین محصولاتش را به بازار لوازم و تجهیزات اداری معرفی کرده است. این محصولات جدید شامل سه پرینتر تک رنگ جوهر افشان از سری «WorkForce M» هستند. این پرینترهای جدید تانکرهای بسیار بزرگ و حجیم جوهر دارند، اما مهم‌ترین قابلیت چاپگرهای این سری امکان اتصال بی‌سیم یا Wi-Fi در یک مدل و قابلیت اتصال به شبکه سیمی اترنت در دو مدل دیگر است.

پرینتر جوهرافشان M۲۰۰ در واقع یک دستگاه چند منظوره است که علاوه بر قابلیت چاپ، امکان اسکن و کپی از اسناد را هم دارد. همراه این محصول دو بطری ۱۴۰ میلی لیتری جوهر سیاه عرضه می‎شود که بنا به ادعای Epson هرکدام از آنها قابلیت چاپ شش هزار برگ و در مجموع ۱۲ هزار برگ را دارند. علاوه بر این، قابلیت اتصال به شبکه اترنت به کاربران این محصول اجازه می‌دهد تا کاربران با استفاده از اپلیکیشن iPrint شرکت Epson، از طریق ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و آندروید به این چاپگر متصل شده و محتوای مورد نظر خود را چاپ کنند.

دقت اسکن در M۲۰۰ برابر با ۱۲۰۰ نقطه در اینچ است. M۲۰۰ از سرویس‌های ابری رایج دنیا مانند Apple AirPrint، Google Cloud Print و Epson Scan to Cloud هم پشتیبانی می‎کند. کاربران این دستگاه همچنین می‌توانند از طریق اپلیکیشن iPrint، فایل‌های اسکن شده خود را به صورت مستقیم روی سرویس‌های Box، Dropbox، Evernote وGoogle Drive ذخیره کنند.

پرینترهای M۱۰۰ و M۱۰۵ مدل‌های جدید این شرکت هستند و به طور ویژه برای کاربری‌های اداری طراحی و تولید شده‌اند. این پرینترها با دو بطری ۱۴۰ میلی لیتری جوهر مشکی عرضه می‌شوند. تفاوت این دو مدل با یکدیگر در قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم WiFi در مدل M۱۰۵ و قابلیت اتصال اترنت در مدل M۱۰۰ است.

چاپگرهای سری «M» اپسون از هدهای MicroPiezo و جوهرهای رنگدانه‌ای پشتیبانی می‌کنند و چاپ ضدآب، ضدلکه و ماندگاری را ارائه می‌کنند. چاپگرهای سری M شرکت Epson مانند محصولات سری L این شرکت مبتنی بر سیستم CISS هستند که در آن مخازن بزرگ جایگزین کارتریج‌های قدیمی شده‌اند. در این سیستم مخازن حجیم جوهر در قسمت بیرون پرینتر قرار دارند و جوهر از طریق این مخازن و توسط کانال‌های پلاستیکی به داخل پرینتر منتقل می‌شود. به این ترتیب در هزینه شارژ پرینتر صرفه‌جویی شده و پرینتر هم با استفاده از این مخازن بزرگ مدت زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد کار خواهد کرد.

با این همه اما شرکت Epson هنوز اطلاعاتی را درباره زمان و قیمت عرضه این پرینترهایش اعلام و منتشر نکرده است.