تبلت آندرویدی با پردازنده Tegra 4

دنیای‌اقتصاد- شرکت HP که مدتی کوتاه و با چند محصول محدود در بازار داغ و پر رونق تبلت‌ها حضور داشت حالا گویا قصد دارد دوباره وارد این بازار پر سود شود. تبلت قبلی این شرکت که با نام TouchPad و سیستم‌عامل WebOS به بازار معرفی شده بود، نتوانست آن‌طور که باید توجه کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. حالا اما HP تصمیم دارد یک تبلت جدید را با سیستم‌عامل آندروید روانه بازار کند تا یک بار دیگر شانسش را برای حضور در این بازار امتحان کند.

به این ترتیب گویا تبلت جدید HP مجهز به تراشه Tegra ۴ شرکت Nvidia که مبتنی بر سیستم روی یک چیپی که در CES امسال معرفی شد، است. این پردازنده ۴ هسته‌ای بوده و سرعت عملکرد خوبی را به همراه می‌آورد.

این در حالی است که شرکت HP مدتی پیش اعلام کرد که تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۸ را هم تولید می‌کند، اما قصد ندارد روی ویندوز RT سرمایه‌گذاری کند و در عوض ترجیح می‌دهد آندروید گوگل بکار بگیرد. شرکت HP یکی از تولیدکنندگان بزرگ کامپیوتر در دنیاست و مشتریان تجاری بسیاری دارد، درست به همین دلیل هم اگر این شرکت به سیستم‌عامل آندروید رو بیاورد، قدرت گوگل دربازار داغ دستگاه‌های دیجیتال هوشمند تقویت خواهد شد.