رییس اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه گفت: اختصاص ارز مبادلاتی به تلفن همراه ثبات قیمت‌ها را در برخواهد داشت. ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تلفن همراه در اولویت نهم قرار گرفته، اما همچنان ارزی به آن داده نشده است. این در حالی است که با اختصاص ارز قیمت‌ آن کاهش یافته و قیمت رقابتی در بازار ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: محصولاتی که با ارز آزاد وارد شوند متناسب با ارز آزاد قیمت‌گذاری و به فروش می‌رسند. همچنین محصولاتی که با ارز مبادلاتی وارد شوند متناسب با ارز مبادلاتی قیمت‌گذاری و به فروش خواهند رسید.

او با اشاره به سهم اتحادیه‌ها از هزینه طرح شبنم بیان کرد: با کلیات طرح موافق هستیم، اما مسوولان باید به قول و قرار‌های خود از قبیل اطلاع‌رسانی جامع و پرداخت پنج تومان از هزینه هر برچسب به اتحادیه عمل کنند. درستی تصریح کرد: این مبلغ برای رفع هزینه‌های اتحادیه در مورد اجرای طرح شبنم است که این مبلغ به شورای اصناف داده شده است.

وی همچنین درباره باند و بلند‌گو، محصولات صوتی تصویری و دوربین‌های مداربسته گفت: تولید داخلی باند و بلند‌گو حجم اعظم بازار را تشکیل می‌دهد که جوابگوی نیاز بازار است. کولر‌ گازی، تلویزیون، DVD PLAYAER و دیگر محصولات صوتی تصویری به صورت قاچاق از مریوان و بانه به کشور وارد می‌شوند که حجم اعظم محصولات بازار را تشکیل می‌دهند. همچنین اکثر دوربین‌های مداربسته وارداتی هستند که از ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان قیمت دارند.