سلیمانی: تلفن‌های همراه مشکل و اختلال ندارند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اختلالات تلفن‌های همراه در سطح کشور پاسخ روشن و صریحی نداد. به گزارش مهر، محمد سلیمانی در بازدیدی که به منظور آشنایی با مشکلات و مسائل شهرستان شهریار در بخش قدس در حوزه ارتباطات و مخابرات انجام شد در مورد عدم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برقراری ارتباط در سراسر کشور میان تلفن‌های همراه اظهار داشت: در این زمینه تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. وی پس از پافشاری خبرنگار مهر در مورد حل این مشکل به وسیله اشاره دست عنوان کرد که به این سوال پاسخی نخواهد داد.

سیم‌کارت‌های اولیه همراه اول از سرویس‌های ارزش افزوده پشتیبانی نمی‌کنند

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: برخی از سیم‌کارت‌های همراه اول که تکنولوژی اولیه دارند قابلیت پشتیبانی از سرویس‌های ارزش افزوده را ندارد. محمد مهدی عطوفی در گفت‌وگو با «موبنا» درخصوص تعویض سیم‌کارت‌های همراه اول اظهار داشت: این سیم‌کارت‌ها به دلیل محدویت حافظه نمی‌توانند سرویس‌های ارزش افزوده را پشتیبانی کنند.

وی گفت: در صورتی که سیم‌کارت‌های مشترکان همراه اول این سرویس‌ها را پشتیبانی نکند مشترکان با مراجعه به دفاتر ۸‌گانه و ۳۸‌گانه امور مشترکان می‌توانند به صورت رایگان آنها را تعویض کنند.عطوفی گفت: تعویض سیم‌کارت‌های قدیمی همراه اول به طور رسمی از سوی همراه اول اعلام نشده است.وی ادامه داد: با آماده شدن سیستم مرتبط، شرکت ارتباطات سیار به صورت رسمی تعویض سیم‌کارت‌ها را اعلام می‌کند. سیم‌کارت‌هایی که در ابتدای فعالیت شرکت ارتباطات سیار در اختیار مشترکان قرار گرفته است، به اقتضای فناوری سال ۱۳۷۳ است و طبعا با تغییر تکنولوژی جوابگوی نیازهای امروز نیست و باید تعویض شوند.