دو پیش‌نویس برای افزایش آزادی اینترنت

دو پیش‌نویس درباره آزادی اینترنت جهانی از سوی کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا در دست بررسی است که براساس آن بر آزادی هر چه بیشتر فضای سایبر تاکید شده، اما این آزادی و تصویب و اجرای آن با مخالفت‌های بسیاری مواجه شده است.

به گزارش مهر، قانون آزادی اینترنت جهانی بحث جنجالی است که از سال ۲۰۰۷ در میان اعضای اتحادیه اروپا سر گرفته و همچنان بر سر تصویب این قانون درگیری های زیادی وجود دارد. با توجه به اینکه تصویب چنین قانونی می‌تواند طرفداران فراوانی را به سوی خود جلب کند در عین حال مخالفان سرسختی را نیز در میان مقامات ارشد پارلمانی این اتحادیه به خود اختصاص داده است. این مقامات بر این باورند که قانون اتحادیه اروپا به منظور افزایش آزادی در اینترنت کاملا غیرضروری بوده و می‌تواند متصدیان این امر را با مشکلاتی مواجه سازد.

این در حالی است که برخی دیگر از اعضای پارلمان اروپا با ذکر این موضوع که برخی کشورها به صورتی گسترده اقدام به سانسور وب سایت‌ها کرده و در میان کاربران با استفاده از پلیس سایبر ایجاد ترس کرده‌اند، خواستار پیروی اتحادیه اروپا از طرح پیش‌نویس قانون کنگره آمریکا به منظور آزادی اینترنتی جهانی شدند.