مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از کاهش ۱۰ تا ۱۲‌میلیارد تومانی این شرکت از محل کاهش تعرفه خدمات و کاهش هزینه انتقال سند سیم‌کارت‌های اعتباری خبر داد.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کاهش درآمد شرکت ارتباطات سیار ایران بابت کاهش محسوس هزینه انتقال سند، با ارائه سرویس‌های متنوع تامین خواهد شد.

وی در مورد تعیین تکلیف پیمانکاران عمومی (GC ) طرف قرارداد با شرکت ارتباطات سیار ایران نیز گفت: در شورای حل اختلاف یک رای به نفع شرکت ارتباطات سیار ایران صادر شده است. وی اضافه کرد: جریمه این GC از محل طلب آنها کسر و پرداخت خواهد شد.

وی به رضایت اکثر مشتریان همراه اول از پوشش و آنتن‌دهی این اپراتور اشاره و تاکید کرد: بعید می‌دانم اپراتور دیگر به حد رضایت و توانمندی همراه اول دست یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: همراه اول اکنون به دلیل دولتی بودن خود، سایت‌های BTS را در مکان‌هایی نصب کرد که دارای ضرر و زیان است، زیرا متقاضی سیم‌کارت در آن مناطق وجود ندارد.

وی تعداد این سایت‌ها در کشور را حدود ۴‌هزار سایت BTS بیان کرد.

صدوقی در ادامه از ورود شبکه همراه اول به نسل ۷۵/۲ تلفن همراه تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: با ارائه سرویس‌های جدید از جمله GPRS که تا تابستان امسال نهایی می‌شود، تنوع محصولات همراه اول افزایش می‌یابد.

کاهش و افزایش تعرفه‌ پیامک در قبوض دوره جاری

مابه‌التفاوت تعرفه‌ پیامک فارسی که قرار بود از ‌٢٠ اسفندماه گذشته با کاهش قیمت و حدود ‌٨٩ ریال محاسبه شود و این امر تا کنون به دلایل فنی امکانپذیر نشده بود، در صورت‌حساب‌های این دوره‌ مشترکان تلفن همراه اعتباری و دائمی یعنی از تاریخ ‌١/٣/٨٧ تا ‌١/٥/٨٧ محاسبه می‌شود. داود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: کسانی که از ‌٢٠ اسفندماه سال گذشته به ارسال پیامک فارسی اقدام کرده‌اند به صورت اتوماتیک بستانکار محسوب می‌شوند. او ادامه داد: هزینه‌ پیامک مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول که از تاریخ ‌٢٠اسفندماه سال جاری پیامک فارسی ارسال کردند، مبلغ ‌٨٩ ریال محاسبه می‌شود، به این معنی که این دسته از مشترکان به عنوان بستانکار محسوب شده و مابه‌التفاوت مبلغ ‌١٤٢ ریال دریافت شده از آنها در قبوض این دوره‌ مشترکان محاسبه می‌شود.

جلسه کمیته واردکنندگان گوشی برای بررسی اظهارات یک تولیدکننده

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی کل کشور گفت: جلسه ای در کمیته واردکنندگان تلفن به منظور رسیدگی به اظهارات مدیرعامل شرکت نیمه‌هادی عماد تشکیل می‌شود.

چند روز قبل حمیدرضا منجی، مدیرعامل شرکت نیمه ‌هادی عماد با اشاره به اینکه تمامی گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار قاچاق است اعلام کرد که تمامی واردکنندگان اصلی تبدیل به بزرگترین قاچاقچی گوشی تلفن همراه شده‌اند. افشار فروتن لاریجانی اعلام کرد: برای پیگیری‌های لازم در خصوص اظهارات مدیرعامل شرکت نیمه‌هادی عماد این کمیته با حضور تمامی واردکنندگان رسمی عضو این انجمن، نشستی را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: واردکنندگان رسمی گوشی معترض به اظهارات این مقام بوده و رسیدگی سریع به این موضوع را در کوتاه‌ترین زمان خواستارند.

در واکنش به اظهارات مدیرعامل شرکت نیمه‌هادی عماد، نمایندگان واردکنندگان رسمی گوشی تلفن همراه اظهارات وی را تهمت و قابل پیگیری قضایی دانستند.