یک دوربین جدید از سری دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه

بازار دیجیتال- پنتاکس دوربین جدید بدون آینه خود را با نام Pentax K-۰۱ به بازارمعرفی کرد.

این دوربین از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی APS-C برخوردار است و به لنزهای PENTAX K-mount مجهز است.

این دوربین که از سری دوربین‌های حرفه‌ای این برند است به حسگر CMOS با دقت ۵/۱۶ مگاپیکسل مجهز است و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FullHD در ابعاد ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰ فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۵۰، ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

ضمن اینکه این دوربین بدون آینه جدید قابلیت ضبط صدا به صورت استریو (Stereo)را دارد. تجهیز به لرزشگیر حسگر (Sensor-Shift)، صفحه نمایش رنگی TFT با سایز ۵/۳ اینچ، خروجی HDMI، خروجی تلویزیون، اسپیکر و میکروفن داخلی، خروجی USB و... از سایر ویژگی‌های این دوربین بدون آینه است.

حداکثر سرعت شاتر این دوربین هم ۱/۴۰۰۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر آن ۳۰ ثانیه است. فرمت عکس این دوربین هم JPEG، RAW (DNG)، RAW+ JPEG, DCF۲.۰ Compliant است.

این دوربین تازه وارد همچنین قابلیت عکاسی پی در پی با سرعت ۶ فریم بر ثانیه را دارد و به فلاش داخلی Pop-Up (بالا جهنده) با برد ۱۲ متر مجهز است. همچنین این دوربین قابلیت نصب فلاش خارجی از طریق کفشک

Hot-Shoe و به صورت بی‌سیم (Wireless) را دارد و از تکنولوژی تشخیص چهره، تکنولوژی تشخیص لبخند و... بهره‌مند است.

دوربین بدون آینه پنتاکس از کارت‌های حافظه SD، SDHCو SDXCپشتیبانی کرده و قابلیت زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری را دارد.

دوربین حرفه ای پنتاکس در رنگ‌های نقره‌ای_مشکی، زرد_مشکی و مشکی به بازار معرفی شده ست و وزن آن بدون باتری و کارت حافظه ۴۸۰ گرم و با باتری و کارت حافظه ۵۶۰ گرم است. این دوربین به زودی وارد بازار داخلی نیز می‌شود.