یک دوربین کامپکت کاربردی

بازار دیجیتال- شرکت Fujifilm به‌تازگی دوربین عکاسی جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های دیجیتال کامپکت معرفی و عرضه کرده است. این دوربین جدید که با مدل F۶۰۰XR به بازار معرفی شده، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را داشته و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر هم بهره می‌برد. حداقل سرعت شاتر این دوربین برابر ۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت شاتر آن برابر ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه می‌رسد. دوربین جدید Fujifilm دارای تکنولوژی تشخیص چهره بوده و از قابلیت تنظیم خودکار تصویر بهره می‌برد. این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را داشته و قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت حداکثر ۱۱ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین جدید مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه با استفاده از کارت‌های حافظهSD، SDHC و SDXC را هم دارد. لنز این دوربین از نوع Fujinon با قابلیت زوم اپتیکال تا ۱۵ برابر بوده و از تکنولوژی کاهش قرمزی چشم هم بهره می‌برد.

پورت‌های USB، Composite و HDMI همراه با میکروفونی با امکان ضبط صدای استریو از دیگر امکانات این دوربین عکاسی جدید است. شرکت Fujifilm اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را با قیمتی در حدود ۲۸۵ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش می‌رساند.