GPRS را به‌عنوان شاخص اینترنتی قبول نداریم

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از نظر ظرفیت ایجادی در شبکه‌های تلفن همراه کشور برای ارائه GPRS و EDGE مشکل خاصی دیده نمی‌شود. غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر سرویس‌هایی که از سوی اپراتورهای اول و دوم ارائه می‌شود، عمدتا بر پایه صوت هستند، اما خدماتی که مبتنی بر دیتا است با کیفیت بهتر و عمدتا در اپراتور سوم تلفن همراه ارائه خواهند شد.

او با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم ما مانیتور کردن وضعیت اپراتورها به لحاظ پوشش و کیفیت سرویس‌ها است، تصریح کرد: درباره کیفیت سرویس، هر دو هفته یکبار پارامترها مورد بررسی قرار می‌گیرند و اپراتورها گزارش‌های خود را ارائه می‌دهند.داداش‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ارائه سرویس‌های اینترنت بر بستر EDGE به‌عنوان شاخص اینترنت موبایل در کشور در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس در کشور نیز GPRS را به‌عنوان شاخص اینترنتی قبول نداریم و این سرویس جزو سرویس‌های دیتا تلقی می‌شود.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی تاکید کرد: اگر مشترکی بخواهد از اینترنت روی تلفن همراه خود استفاده کند، از استاندارد EDGE یا G۳ استفاده می‌کند؛ ارائه سرویس اینترنت روی موبایل بر بستر تکنولوژی GPRS دیگر به عنوان سرویس اینترنتی کاربرد نخواهد داشت، اما ظرفیت برای ارائه سرویس‌های اینترنتی بر بستر تلفن همراه در کشور کاملا وجود دارد.

پیاده‌سازی آزمایشی خدمات NFC روی سرویس مالی ایرانسل

مدیرکل توزیع و فروش اپراتور دوم تلفن همراه با بیان اینکه این شرکت تمایلی به فعالیت در قالب بنگاه اقتصادی ندارد، گفت: اخیرا سرویس NFC روی این سیستم پیاده‌سازی شده و مراحل تست را می‌گذراند.

سعید صامتی در دومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت یکی از نخستین همکاران اپراتور دوم تلفن همراه از ابتدای راه‌اندازی شبکه تاکنون بوده است.مدیرکل توزیع و فروش اپراتور دوم تلفن همراه افزود: به دلیل این همکاری هم‌اکنون شرکت ایرانسل یک میلیون و ۴۰۰ هزار فروشنده مجاز مستقیم در سراسر کشور دارد.صامتی با اشاره به یکی از سرویس‌های مالی اپراتور دوم تلفن همراه، گفت: ایرانسل برخلاف دیگران تمایلی به تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: از این رو، هم‌اکنون با استفاده از سرویس USSD امکان اتصال پنج بانک به سیم کارت ایرانسل فراهم شده است.مدیرکل توزیع و فروش اپراتور دوم تلفن همراه از پیاده‌سازی سرویس NFC روی این سیستم خبر داد و گفت: اخیرا سرویس NFC روی سرویس مالی ایرانسل پیاده‌سازی شده که در حال تست است.

ازبکستان به رومینگ اعتباری همراه اول پیوست

با انعقاد قرارداد بین همراه اول و اپراتور یونیتل (Unitel)ازبکستان، اولین اپراتور ازبک به شبکه رومینگ اعتباری همراه اول پیوست.

با قرارداد منعقد شده میان همراه اول و اپراتور یونیتل (Unitel)ازبکستان، مشترکان اعتباری هر دو اپراتور می‌توانند از مزایای یک ارتباط بین‌المللی استفاده کنند.براساس این گزارش، پس از ۳۳ اپراتور از کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، اندونزی، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، کویت، گامبیا، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان، اتریش، اسلوونی، بلژیک، قطر و روسیه، «یونیتل» سی وچهارمین اپراتور خارجی است که همراه اول جهت برقراری سرویس رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با آن قرارداد همکاری منعقد می‌کند.همراه اول توصیه کرده است، با توجه به اینکه شارژینگ سیم‌کارت‌های اعتباری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، ‌مشترکان به منظور مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ بین‌الملل، در سفرهای خارجی از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند.همراه اول هم‌اکنون با ۲۶۷ اپراتور در ۱۱۰ کشور قرارداد رومینگ بین‌الملل دارد که همگی به‌طور مستقیم و بدون واسطه منعقد شده‌اند.