یک پنجم بازدید کاربران از شبکه‌های اجتماعی

همکاران سیستم- یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد در ماه اکتبر سال جاری کاربران اینترنت به طور متوسط یک پنجم زمانی را که آنلاین بوده‌اند، صرف بازدید از شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. بنا بر این یافته‌ها، هم اکنون شبکه‌های اجتماعی در مجموع حدود ۲/۱ میلیارد کاربر دارند. بر اساس پژوهش موسسه کام اسکور، فیس‌بوک پربیننده‌ترین شبکه اجتماعی در ماه اکتبر بوده است که حدود ۵۵ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را جذب خود کرده است. در این ماه کاربران یک دقیقه از هر هفت دقیقه وقت آنلاین خود را صرف بازدید از این شبکه کرده‌اند.

در اکتبر سال جاری، وب سایت توییتر نیز با ۵۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته توانسته است یک دهم کاربران اینترنت را جذب خود کند. وب سایت چینی Sina Weibo نیز از نظر تعداد کاربران نسبت به سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است، توانسته جایگاه دهمین شبکه اجتماعی بر‌تر را به خود اختصاص دهد. وب سایت Tumblr نیز با رشد ۱۷۲ درصدی کاربران خود در مقایسه با سال گذشته رتبه دوازدهم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

گزارش شرکت کام اسکور نشان می‌دهد که هم‌اکنون کاربران بین ۱۵ تا ۲۴ سال بیش از دیگران خود را درگیر فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند و روزانه ۸ ساعت را صرف بازدید از این شبکه‌ها می‌کنند.