بازار دیجیتال- سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم در سال‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده‌اند و به این دلیل سرمایه‌گذاری در این بخش هم افزایش چشمگیری داشته است.

آمار و تحقیقات در این مورد نشان می‌دهد با اینکه میزان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بی‌سیم در طول دو سال اخیر کمی دچار رکود بوده است، اما سرمایه‌گذاری جهانی در این بخش در سال ۲۰۱۱ جان دوباره‌ای گرفته است.
این اتفاق به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این حوزه به دنبال مهاجرت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سیستم‌های شبکه‌ای قدیمی به نسل‌های جدید سیستم‌های شبکه رخ داده است.
جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که بازار جهانی تجهیزات زیرساختی بی‌سیم با رشد ۱/۹ درصدی در سال ۲۰۱۱ به درآمدی برابر ۵/۴۲ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که درآمد این بازار تا پایان سال ۲۰۱۰ برابر ۹۸/۳۸ میلیارد دلار بوده است.
روند رشد بازار جهانی تجهیزات زیرساختی بی‌سیم در سال 2009 کاهش 2/7 درصدی را تجربه کرد و در سال 2010 در رکود باقی ماند. این بازار اما بالاخره در سال 2011 به روند رشد دوباره خودش بازگشته است. با این حال، اما کارشناسان این بازار انتظار دارند سرمایه‌گذاری جهانی در بازار تجهیزات زیرساختی بی‌سیم تا سال 2015 با روند رشد کند و یک رقمی ادامه پیدا کند و در نهایت به ارزشی برابر 1/45 میلیارد دلاری برسد.
«جادیش ربلو» یکی از کارشناسان iSuppli در این مورد می‌گوید: «در سرتاسر جهان از کشورهای توسعه یافته‌ای مانند کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و شمال آسیا گرفته تا کشورهای در حال توسعه مانند کشورهای آمریکای لاتین، آفریقایی و جنوب آسیا ارزش ارتقای شبکه‌های بی‌سیم شناخته شده است و به همین دلیل هم هست که شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات بی‌سیم با وجود بحران‌های اقتصادی حاکم بر بازارهای جهانی و به دنبال افزایش تقاضا برای سرعت بخشیدن به انتقال بخش بیشتری از اطلاعات، سعی دارند سیستم‌های تجهیزات شبکه بی‌سیم خودشان را به روز کرده و در نهایت فروش خود در سال میلادی آینده را افزایش بدهند.»
به این ترتیب است که شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در کشورهای اروپایی، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در حال تغییر از شبکه‌های نسل 3/5G و 3/75G به شبکه‌های نسل جدید 4G هستند.