گوشی‌های هوشمند برای کاربران نه‌چندان هوشمند

بازار دیجیتال- گوشی‌های هوشمند این روزها سهم بزرگی از بازار خرید و فروش گوشی را به خود اختصاص داده‌اند و بازار پررونقی دارند. اما تنها بخش اندکی از کاربران این گوشی‌ها از تمام امکانات این گوشی‌ها استفاده می‌کنند . فعالان بازار و کارشناسان معتقدند بخش کمی از کاربران این گوشی‌ها نسبت به قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند آگاهی دارند و بیشتر کاربران این گوشی‌ها افرادی هستند که تنها به طراحی، تجهیز گوشی به صفحه لمسی و مدرن بودن گوشی توجه دارند.

در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با خجندی، یکی از فعالان بازار گوشی تلفن همراه داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود بازار گوشی‌های هوشمند پررونق و گرم است. این درحالی است که گروهی از رونق گوشی‌های ارزان قیمت در بازار خبر می‌دهند. شما با کدام اظهار نظر موافقید؟

بازار گوشی‌های ارزان قیمت رونق دارد. اما گوشی‌های هوشمند هم نسبت به قبل بازار گرم‌تری پیدا کرده‌اند هر روز شاهد عرضه نمونه‌های جدیدتری به بازار هستیم. همچنین قیمت‌ها هم طی مدت اخیر کاهش یافته است و می‌توان این گوشی‌ها را در لیست گوشی‌های ۲۰۰ هزار تومانی هم یافت.

برخی معتقدند تعداد کمی از کاربران گوشی‌های هوشمند نسبت به قابلیت‌های گوشی آگاهی کامل دارند و گروهی از خریداران به درستی نمی‌دانند چه کالایی با چه قابلیت‌هایی خریداری کرده‌اند. نظر شما چیست؟

درست است. در شرایط فعلی اکثر خریداران گوشی‌های هوشمند از قابلیت‌های گوشی اطلاع درستی ندارند و تنها به قابلیت اتصال به اینترنت، تجهیز گوشی به صفحه لمسی و دوربین عکاسی و فیلمبرداری و... بسنده می‌کنند.