ارائه بسته‌های جبرانی به کسب‌وکارهای فعال

همچنین محسن غفاری، مدیرعامل ایتا در گفت‌وگو با فارس در رابطه با این اختلال گفته بود: از حدود ساعت ۱۰ چند پورت‌ شبکه در یکی از دیتاسنترهای این پیام‌رسان دچار مشکل شده که متخصصان در حال برطرف‌کردن آن هستند. حسین قائمی، روابط عمومی ایتا نیز در گفت‌وگو با خبر ۱۴ شبکه خبر اظهار کرده بود: با توجه به مشکلی که در زیرساخت‌های پیام‌رسان داشتیم دچار اختلال شدیم و دوستان فنی مشکل را پیدا کردند و درحال برطرف کردن هستند. البته با توجه به حجم تبادلات ارتباطات بین کاربران بازگشت پیام‌رسان در حدود ۶۰ تا ۸۰ دقیقه زمان می‌برد. برای داده‌های کاربران هیچ مشکلی پیش نیامده است.

کاربران بسیاری نسبت به اختلالات این پیام‌رسان داخلی اعتراض کردند. به دنبال واکنش‌ها نسبت به اختلالات ایتا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به این مشکلات اعتراض کرده و گفت: پیام‌رسان ایتا در راستای جبران اثر اختلال فنی امروز بر کسب‌وکارهای فعال در این سکو، یک بسته جبرانی ارائه کند.

محمد خوانساری درباره اختلال پیش آمده در پیام‌رسان ایتا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی گفت: سازمان فناوری اطلاعات حمایت از سکوهای بومی را وظیفه خود می‌داند، اما رعایت حقوق کاربران نیز از اولویت‌های اصلی ماست.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: از پیام‌رسان ایتا خواسته شد ضمن تدبیر برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، در راستای جبران اثر اختلال فنی امروز بر کسب‌وکارهای فعال در این سکو، یک بسته جبرانی ارائه کند.