درآمد هوآوی افزایش یافت

هوآوی برای ۹ ماهه سال میلادی جاری، درآمد ۴۵۶.۶ میلیارد یوآن (۶۲.۲ میلیارد دلار) را گزارش کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۴درصد افزایش داشت. برخلاف رشد ملایم درآمد، سود هوآوی در همین مدت، ۱۷۷.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۰۵ میلیارد یوآن رسید.

سخنگوی هوآوی اعلام کرد: رشد سود هوآوی، ناشی از پرداخت‌های مربوط به فروش برند تلفن هوشمند آنر در نوامبر سال ۲۰۲۰ و همچنین بهبود استراتژی فروش و مدیریت این شرکت است. درآمد این شرکت در سه ماهه سوم، ۱.۵درصد افزایش یافت و به ۱۴۵.۷ میلیارد یوآن رسید. کن هو، از دیگر مدیران این شرکت، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: این رشد مطابق با پیش‌بینی‌ها بود.

شرکت‌های تحقیقاتی هفته گذشته اعلام کردند فروش تلفن هوشمند هوآوی در سه ماهه سوم، به کمک عرضه سری میت ۶۰ در اواخر اوت، افزایش یافت. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش هوآوی بر مبنای سالانه، ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این به منزله بازگشت هوآوی از افت شدیدی است که پس از اعمال کنترل‌های صادراتی آمریکا علیه این شرکت در سال ۲۰۱۹، تجربه کرد.

طبق گزارش کانترپوینت، هوآوی ششمین برند بزرگ تلفن هوشمند در چین طی سه ماهه گذشته بود و سهمش به ۱۲.۹ درصد در مقایسه با ۹.۱ درصد در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافت. آنر بزرگ‌ترین برند تلفن هوشمند در چین ماند که ۱۱.۸ میلیون دستگاه فروخت و سهم بازارش به ۱۸ درصد رسید.

با این حال، سخنگوی هوآوی رشد درآمد سه ماهه سوم را به رشد کسب‌وکارهای قدرت دیجیتال، ابری و قطعات خودرو نسبت داد؛ در حالی که سری میت ۶۰ در اواخر سه ماهه سوم عرضه شد. بر اساس گزارش رویترز، ریچارد هو، مدیرعامل «اسمارت کار» هوآوی اوایل اکتبر اعلام کرده بود برند Aito که مورد حمایت هوآوی است، بیش از ۷۰ هزار سفارش برای مدل بهبود یافته  M۳ دریافت کرده و روی زنجیره تامین خود برای تامین تقاضا، سرمایه‌گذاری می‌کند.