به گفته iFixit، این گوشی نیز ‌مانند پنج نسل قبلی آی‌فون، از جلو باز ‌می‌شود و با نگاهی به قطعات داخلی آی‌فون ۱۴ پرو، شاهد تغییراتی در طراحی سنسور فیس‌آیدی، استفاده از سیستم دوربین بزرگ‌تر و تعبیه هیت سینک جدید هستیم. اگرچه باز شدن از جلو، کار تعویض نمایشگر را راحت‌تر ‌می‌کند، اما ‌می‌تواند تعویض باتری و گلس پشتی را به چالشی برای تعمیرکاران تبدیل کند. همچنین در مدل‌های آی‌فون ۱۴ پرو که در آمریکا عرضه ‌می‌شوند، خبری از سیم‌کارت نیست و به همین جهت، فضای خالی آن در این گوشی مشاهده ‌می‌شود که گفته ‌می‌شود اپل احتمالا در آینده، از این فضا‌ برای گنجاندن سایر اجزا استفاده خواهد کرد. بنابر پیش‌‎بینی iFixit، این شرکت شاید در آینده بخواهد از این فضا برای گنجاندن یکی از قابلیت‌های مورد انتظار که همان درگاه کارت حافظه جانبی است، استفاده کند. اضافه شدن این قابلیت به کاربران کمک ‌می‌کند تا فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی تصاویر و ویدئوهایی که با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی ثبت ‌می‌کنند، در اختیار داشته باشند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که اپل چرا در چیدمان و طراحی قطعات داخلی مدل‌های آی‌فون ۱۴ تغییری اعمال نکرده و کار را برای تعمیرکاران همچنان سخت کرده است. در همین رابطه، iFixit مدعی شد که اپل احتمالا قصد دارد تا از این طریق، هرگونه مشکل در تامین قطعات از زنجیره تامین را به حداقل برساند؛ چرا که آی‌فون ۱۴ پرو مکس به دوربین و فناوری نمایشگر جدیدی مجهز شده و هرگونه تغییر ‌می‌توانست عرضه این گوشی را به تاخیر بیندازد.

ناگفته نماند که در کالبدشکافی انجام شده توسط iFixit، نشانه‌ای از آنتن‌های ماهواره‌ای اختصاصی برای ارتباط‌های ضروری مشاهده نمی‌شود و این احتمال وجود دارد که اپل از همان آنتن‌های موجود گوشی یا وای‌فای برای ارسال پیام‌های SOS استفاده کند. با این حال، محققان iFixit مانند کالبدشکافی‌های دیگر گوشی‌های هوشمند، امتیازی را به تعمیرپذیری این گوشی اختصاص دادند که این نمره ۶ از ۱۰ تعیین شد.