آی‌فون ۸ با صفحه‏نمایش ۵ و 8/ 5 اینچی بدون حاشیه

فارنت: تقریبا تمامی منابع وابسته به اپل معتقد هستند که این شرکت به مناسبت دهمین سال عرضه گوشی آی‌فون، تغییراتی اساسی در ظاهر نسل بعدی این گوشی هوشمند اعمال خواهد کرد. در همین ارتباط روز گذشته اسنادی از سوی وب‌سایت معتبر ۹to۵mac منتشر شد که نشان می‌دهد آی‌فون ۸ با نمایشگر بدون حاشیه کناری عرضه خواهد شد.

درحالی‌که قریب به اتفاق اکثر پرچمداران سال ۲۰۱۶ به دوربین دوگانه تجهیز شدند، پیش‌بینی می‌شود که سال آینده نیز به‌کارگیری نمایشگرهای بدون حاشیه کناری در این دست از گوشی‌های هوشمند باب شود. در همین راستا شرکت اپل نیز که در نظر دارد به مناسبت دهمین سال عرضه گوشی‌های آی‌فون، تغییراتی اساسی در ظاهر این محصول ایجاد کند، آی‌فون ۸ را در دو نسخه ۵ و ۸/ ۵ اینچی و با بهره‌گیری از نمایشگر خمیده و بدون حاشیه کناری معرفی خواهد کرد. علاوه‌بر این برخی منابع گزارش داده‌اند که شرکت اپل کار ساخت AirPods کاملا بی‌سیم سازگار با نسل بعدی گوشی آی‌فون را هم از اواخر ماه بعدی میلادی آغاز خواهد کرد. هرچند تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی همچون شیائومی طی چند وقت اخیر اقدام به معرفی محصولاتی با حاشیه نمایشگر بسیار کم کرده‌اند، با این حال هنوز هیچ‌یک از تولیدکنندگان موبایل نتوانسته محصولی به معنای واقعی با نمایشگری بدون حاشیه کناری را به بازار عرضه کند.

علاوه‌بر این انتظار داریم که در صورت به حقیقت پیوستن این شایعات، مهندسان اپل سنسور تاچ آی‌دی را با نمایشگر خمیده آی‌فون ۸ که به احتمال زیاد به‌وسیله سامسونگ تولید می‌شود، ادغام کنند و این در حالی است که چندی پیش نیز پتنتی از سوی این شرکت در رابطه با تعبیه دوربین فیس تایم در زیر نمایشگر به ثبت رسیده بود که تمامی این اطلاعات حاکی از آن است که با این اوصاف احتمال معرفی گوشی هوشمندی بدون حاشیه کناری پلاستیکی و دکمه خازنی هوم از سوی اپل بسیار قابل دسترس است. به‌طور معمول کمپانی اپل بعد از عرضه هریک از مدل‌های گوشی‌های خود، به فاصله یک‌سال مدلی دیگر را صرفا با اضافه کردن پسوند S به نام آن تولید می‌کند، اما مارک موسکویتز، تحلیلگر موسسه مالی بارکلیز معتقد است که به دنبال آی‌فون ۷، مدل S این گوشی عرضه نخواهد شد و اپل در سال آینده میلادی به سراغ آی‌فون ۸ خواهد رفت.

بسیاری از تحلیلگران محصولات اپل هرچند بر این عقیده‌اند که کوپرتینوها خود را پس از به‌کارگیری زبان طراحی شناخته‌شده در آی‌فون ۷ پس از آی‌فون ۶ اس، برای ایجاد تغییراتی اساسی در شاسی آی‌فون ۸ آماده می‌کنند، با این حال هنوز هیچ سندی مبنی بر عدم احتمال معرفی مدلی از آی‌فون ۸ با نمایشگر فِلَت وجود ندارد. در همین راستا اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش نیز یکی از متخصصان اپل شرکت امنیتی KGI آقای «مینگ‌چی کو» که پیش از این نیز پیش‌بینی‌های درستی در مورد آی‌فون انجام داده بود، پیش‌بینی کرد که سال ۲۰۱۷ آی‌فون ۸ از ساختار شیشه‌ای به‌جای فلزی استفاده کرده و به صفحه‌نمایش AMOLED مجهز شود که پنل نمایشگر ۵ و ۸/ ۵ اینچی آن نیز به‌وسیله سامسونگ تولید خواهد شد. در پایان این گزارش همچنین آمده است که اپل سرانجام از ماه دسامبر تولید انبوه AirPods را در مقیاس ۱۰ میلیون عددی آغاز خواهد کرد و تا اوایل بهار سال آینده نیز آماده عرضه به بازار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که اگرچه فروش آی‌فون ۷ و ۷ پلاس نسبت به سایر مدل‌های این گوشی کاهش یافته، با این حال بنا به تغییرات یاد شده سال آینده آی‌فون ۸ فروش موفقیت آمیزی را در بازار تجربه کند.