ایسنا - تعاونی‌های سهامی عام با ورود به بورس می‌توانند در جهت تحقق هرچه سریع‌تر سهم ۲۵‌درصدی تعاون در اقتصاد ملی موثر واقع شوند. حسین رحمانی نیا،‌ دبیرکل اتاق تعاون ایران، گفت: تشکیل تعاونی‌های سهامی عام یک گام مثبت به سمت تحقق سهم ۲۵‌درصدی است و افراد با توجه به سهم آورده خود می‌توانند در این فعالیت اقتصادی حضور یابند.

وی ادامه داد: با رعایت ضوابط و مقررات بورس در نظر داریم تا تعاونی‌های سهامی در آینده وارد بورس شوند و شرکت‌های متعارف یا به عبارتی تعاونی‌های کنونی و تعاونی‌های سهامی عام را در این حوزه فعال کنیم.

رحمانی‌نیا افزود: در این راستا مذاکراتی را با سازمان بورس آغاز کرده‌ایم تا به شکل نمادین تعدادی از تعاونی‌ها را وارد بورس کنیم اما یکسری الزامات اولیه برای ورود به بورس باید رعایت شود؛‌ از این رو مصمم هستیم تا شرکت‌های سودآور و دارای بازده که عمدتا محصولات تولیدی دارند، نظیر تعاونی های قدرتمند تولیدی و تعاونی‌هایی را که در کار صادرات هستند، در اولویت ورود به بورس قرار دهیم.

دبیرکل اتاق تعاون ایران خاطر نشان کرد: موضوع تشکیل شرکت‌های تعاونی سهام عام بر مبنای قانون تجارت است و تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با انگیزه‌ بیشتری برای حضور در این حوزه وارد شوند.