استفان بودیانسکی، مورخ و زندگی‌نامه‌نویس آمریکایی

بودیانسکی به‌عنوان گزارشگر به نشریه علمی نیچر پیوست و بعدتر به‌عنوان سردبیر بخش واشنگتن آن خدمت کرد. از ۱۹۸۵ به مدت یک سال در دفتر ارزیابی فناوری کنگره آمریکا حضور داشت و در مطالعه‌ای در باب فناوری‌های سلاح‌های متعارف به مثابه ابزاری برای کاهش تکیه ناتو بر بازدارندگی هسته‌ای مشارکت داشت. در ۱۹۸۶ به مجله خبری تحلیلی یواس نیوز‌اند ورلد ریپورت پیوست و ۱۲ سال بعدی را در آنجا در زمینه‌هایی مانند علوم و امنیت ملی به ویراستاری و نگارش مقاله مشغول بود. او از ۱۹۹۸ به شکل تمام‌وقت و به‌عنوان نویسنده آزاد مقالاتی را در آتلانتیک، نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و کونومیست منتشر کرده است. او در نوشته‌های خود بیشتر بر سه حوزه متمرکز بوده است: زندگی‌نامه فکری، تاریخ نظامی و رفتار حیوانات اهلی‌شده.

او از ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ سردبیری مجله «جنگ جهانی دوم» را بر عهده داشت و در عین حال عضو شورای سردبیری «کریپتولوژی» بود؛ نشریه‌ای علمی در باب رمزنگاری و رمزشکنی. فهرستی از کتاب‌های او در ذیل آورده می‌شود:

سفر به کناره خرد: زندگانی کورت گودل

الیور وندل هلمز: زندگی در میانه جنگ، قانون و ایده‌ها

جنگاوران رمزنگاری: کدشکنان ان‌اس‌ای و جنگ مخفی اطلاعاتی علیه شوروی

موسیقی دیوانه: چارلز آیوز، شورشی نوستالژیک

نبرد بلکت: مردانی که زیردریایی‌های نازی‌ها را نابود کردند و علم را به عرصه هنر جنگ درآوردند

نبرد خطرناک: جنگ جسورانه آمریکا با بریتانیا در دریاهای آزاد/  قتل با کتاب

پیرهن خون‌آلود: وحشت پس از جنگ داخلی

جاسوس علیاحضرت: الیزابت یکم، سر فرانسیس والسینگهام و زایش جاسوسی مدرن/ نیروی هوایی: مردان، ماشین‌ها و ایده هایی که جنگ را متحول کردند؛ از کیتی هاوک تا عراق/ شخصیت گربه ها/ میثاق وحشی و...