کاترین آبراهام  مدیر مرکز اقتصاد و سیاست مریلند

آبراهام در ۲۸ اوت ۱۹۵۴ در شهر ایمز واقع در ایالت آیوا به دنیا آمد. در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۸۲ به ترتیب لیسانس و دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ایالتی آیوا و هاروارد گرفت. او استادیار مدرسه مدیریت اسلون در ‌ا‌م‌آی‌تی و پژوهشگر بنیاد بروکینگز بود، اما پس از آن و در ۱۹۸۸ عضو هیأت علمی دانشگاه مریلند شد.

 فعالیت‌های کاری

آبراهام در دورانی که کمیسیونر اداره آمار کار آمریکا بود، «نظرسنجی استفاده از زمان در آمریکا» را انجام داد که نخستین پیمایش دولتی در نوع خود در آن کشور به شمار می‌رفت. او توانست «کمیته مشورتی آمارهای اقتصادی فدرال» را تاسیس کند. در دهه ۹۰ که بحث‌ها در باب «شاخص قیمت کالاهای مصرفی» بالا گرفته بود، آبراهام به کرات در کنگره آمریکا حاضر شد و در باب کاستی‌های روش‌شناسی موجود و لزوم بازنگری در آن براساس پژوهش‌های عینی سخن گفت. وی با تبیین مفهوم پوشش قیمت خدمات در «شاخص قیمت تولید»، توانست، آمار اشتغال واقعی را بهتر نمایان سازد.  پژوهش‌های وی مشتمل بر مطالعاتی در باب اثرات مدت زمان شغل بر دستمزدها، تاثیر تبلیغات بر فرصت‌های شغلی، دستمزدها و چرخه تجاری و نیز مقایسه بین بازارهای کار آمریکا، اروپا و ژاپن بوده است.

  جوایز

دکترای افتخاری از دانشگاه آیوا

جایزه ژولیوس شیسکین در زمینه آمارهای اقتصادی (۲۰۰۲)

جایزه راجر هریوت برای ابتکار در آمارهای فدرال (۲۰۱۰)

جایزه انجمن روابط کار و اشتغال (۲۰۱۳)

آبراهام که پیش‌تر عضو پیوسته انجمن آمار آمریکا و انجمن اقتصاد کار بود، در سال ۲۰۲۰ به عضویت انجمن اقتصاد آمریکا درآمد. در همین سال به‌عنوان عضو فرهنگستان هنر و علوم آمریکا انتخاب شد. از میان کتاب‌های تاثیرگذار وی باید به موارد ذیل اشاره کرد: «گسترش های نوین در بازار کار: به سوی یک پارادایم نهادی نوین»، «امنیت شغلی در آمریکا: درس هایی از آلمان» و «کار در اقتصاد نوین».