صادرات نارنگی در بین مرکبات صادر شده از ترکیه به روسیه در این دوره با ۶۲میلیون و ۵۴۴ هزار دلار در جایگاه نخست قرار گرفت. همچنین به ارزش ۲۹ میلیون و ۳۱۹ هزار دلار لیمو، ۱۳ میلیون و ۷۰۷ هزار دلار پرتقال و ۱۱ میلیون و ۹۰۴ هزار دلار گریپ فروت به روسیه صادر شده است. بر این اساس‌ کل حجم صادرات مرکبات ترکیه در این دوره حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

در این دوره عراق با ۴۴ میلیون و ۸۴ هزار دلار، اوکراین با ۲۲ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار، رومانی با ۱۵ میلیون و ۹۱۹ هزار دلار و لهستان با ۱۴ میلیون و ۷۱۵ هزار دلار به‌عنوان مقاصد بعدی صادرات مرکبات ترکیه پس از روسیه قرار گرفتند.

کمال کاچماز، رئیس شورای ملی مرکبات ترکیه در زمینه افزایش حجم صادرات این محصولات گفت: مرکبات ترکیه به دلیل طعم و کیفیت‌شان مد‌نظر اکثر کشورهای جهان قرار دارد. همچنین همه‌گیری جهانی کرونا نیز موجب افزایش حجم صادرات در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه روسیه بازار سنتی ترکیه در زمینه مرکبات محسوب می‌شود، گفت: از لحاظ دسترسی لجستیک به بازار روسیه مشکل نداریم. از دیرباز به این کشور مرکبات صادر می‌کنیم و مصرف‌کنندگان روس به این محصولات ترکیه علاقه زیادی دارند. ایران که یکی از تولیدکنندگان مهم مرکبات در خاورمیانه است، فاقد تشکل تخصصی در حوزه مرکبات است و اتحادیه باغداران مازندران، ساماندهی بخشی از فعالیت‌های تشکلی این بخش را بر عهده دارد.