اژدرکش تصریح کرد: متاسفانه در اتصال شبکه توزیع به تامین- تولیدکنندگان و واردکنندگان- گره کوری افتاده است، بالانس بین این شبکه‌ها از بین رفته و ارتباطی بین اقتصاد خرد و کلان وجود ندارد که باید این زنجیره به هم وصل شود که در غیر این صورت شرایط بحرانی و اضطراری امروز با وضعیت پیچیده تری روبه رو خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی اتاق تاکید کرد: امروز در تمام دنیا اقتصاد سیاسی شده است که متاسفانه این رویه در کشور ما نمود بیشتری دارد که می‌تواند آسیب‌های بسیار جبران‌ناپذیری به کلیت مملکت وارد شود؛ بنابراین همه باید در تمام بخش‌های دولتی و خصوصی دست به دست هم دهیم تا این معضلات را مرتفع سازیم.

در ادامه جلسه ابراهیم درستی نایب‌رئیس اول اتاق در سخنانی تاکید کرد: هم افزایی، هم صدایی و همفکری اگر در کنار هم قرار گیرد چنان قدرتی به‌وجود می‌آورد که هیچ مشکلی نمی‌تواند جلودار آن باشد. هیات‌رئیسه اتاق به‌طور حتم و طبق وظیفه قانونی خود از تمام مصوبات، راهکارها و انتقادات سازنده تمامی کمیسیون‌ها استقبال می‌کند. درستی تاکید کرد: در این میان وظیفه کمیسیون‌ها نیز تشریک مساعی، بررسی چالش‌ها و انجام تحقیقات لازم است تا راهکارهای متقن و سازنده‌ای به هیات‌رئیسه اعلام کند. مطالبه‌گری حق کمیسیون‌هاست و کمیسیون‌ها باید آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند. او تصریح کرد: باید مطالبه گری کمیسیون‌ها و پاسخگویی هیات‌رئیسه به‌عنوان یک فرهنگ قوی جا بیفتد که در این صورت می‌توان کارهای بسیار بزرگی انجام داد. در ادامه علی فاضلی عضو هیات‌رئیسه نیز بیان کرد: مصوبات کمیسیون‌ها بدون استثنا به هیات‌رئیسه ابلاغ می‌شود؛ اما مصوبات باید قابلیت اجرایی داشته باشد.کمیسیون امور اقتصادی بیشتر دلالت‌کننده بوده و می‌تواند راهکارها و ایده‌های سازنده و راهبردی را در اختیار هیات‌رئیسه بگذارد.

همچنین حسین درودیان دیگر عضو هیات‌رئیسه اتاق گفت: در چنین شرایطی که به نوعی با وضعیت بحرانی و اضطراری در حوزه اقتصاد روبه‌رو هستیم کمیسیون‌های اتاق می‌توانند در راستای کمک به هیات‌رئیسه با فعالیت، بررسی و پیگیری‌های بیشتر موثرتر عمل کنند. در این جلسه در ارتباط با خواسته‌ها و مصوبات کمیسیون، برخی موارد از سوی رئیس کمیسیون امور اقتصادی عنوان و مقرر شد بعد از جمع‌آوری و دسته‌بندی آنها، موارد به هیات‌رئیسه اعلام شود. همچنین مقرر شد جلسات کمیسیون مانند گذشته تشکیل شود.