گروه بنگاه‌ها: شهردار اصفهان مشارکت بخش خصوصی برای توانمندسازی شهرداری‌های مناطق محروم را اقدامی حیاتی عنوان کرد و گفت: در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند در مناطق محروم و کمتر برخوردار، ظرفیتی را برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی و کسب درآمد ایجاد کنند.

مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه تسریع در افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی در دستور کار ویژه شهرداری در مناطق مختلف شهر اصفهان قرار گرفته است، افزود: با تیم جدید شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سعی کردیم برای نخستین بار در شهر اصفهان هر هفته افتتاح پروژه‌ها را داشته باشیم. شهردار اصفهان ادامه داد: شرایط کشور به لحاظ اقتصادی، ساخت‌وساز و مسکن بسیار خاص است، از این رو در شرایط فعلی کار کردن سخت است و همت بیشتری می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت بدهی‌های شهرداری و ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری می‌تواند به این نهاد برای پیشبرد اهدافش کمک کند، ‌اضافه کرد: توانمند کردن مناطق محروم نیز باید در دستور کار قرار گیرد. جمالی‌ن‍ژاد همچنین با اشاره به ایجاد ظرفیت و بستر برای توانمند کردن شهرداری‌های مناطق محروم اعلام کرد: از این‌رو مسوولان و اهالی نیز باید در این زمینه به کمک شهرداری بیایند و با معرفی سرمایه‌گذاران به شهرداری پروژه‌های این مناطق به‌صورت مشارکتی به سرانجام برسانند.

وی مشارکت بخش خصوصی برای توانمندسازی شهرداری‌های مناطق محروم را امری حیاتی عنوان کرد و افزود: در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند در مناطق محروم و کمتر برخوردار پتانسیلی را برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی و کسب درآمد ایجاد کنند. شهردار اصفهان یکی از مشکلات منطقه غرب شهر اصفهان برای اجرای پروژه‌های شهری را وجود زمین‌های کشاورزی دانست و افزود: بسیاری از زمین‌های این منطقه کاربری کشاورزی دارد و برای تغییر کاربری این مناطق با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه خرده‌مالکان در مناطق محروم شهرداری و به وی‍ژه در منطقه غرب اصفهان باید به کمک شهرداری بیایند و با تجمیع املاک خود پروژه‌های کلان را راه‌اندازی کنند، اضافه کرد: زمین‌های ورزشی روباز و ایجاد ورزشگاه بزرگ غرب ‌ می‌تواند در این منطقه راه‌اندازی شوند.