دنیای اقتصاد، زنجان: استاندار زنجان با اشاره به حمایت‌های انجام گرفته برای گسترش صنایع پاک در استان افزود: مسوولان پیگیر توسعه این صنعت در استان هستند.

جمشید انصاری در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط زنجان با اشاره به اینکه۸۰ درصد از ظرفیت صنعتی هر کشوری را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد، گفت: این صنایع در ایران به اندازه نیاز مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه باور عمومی بر لزوم احداث واحدهای صنعتی در استان‌ها و شهرها است، تاکید کرد: ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ در استان‌ها نیازمند زمان طولانی است.

انصاری با اشاره به اینکه مردم از مدیران و نمایندگان خود انتظار دارند واحدهای تولیدی بزرگ را در استان‌های خود ایجاد کنند، اعلام کرد: آغاز اجرای یک واحد صنعتی بزرگ نیازمند زمان طولانی بیش از ۶ سال است که از دوره مدیریتی یک مدیر طولانی‌تر است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای بزرگ صنعتی فرهنگ صنعت و اشتغال را در جامعه ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: در مقابل صنایع کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال در استان‌ها بسیار موثر هستند.

استاندار زنجان با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر توجه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ادامه داد: آثار توجه به واحدهای صنعتی خرد بر روی اقتصاد و اشتغال استان مشاهده می‌شود.

انصاری با بیان اینکه زنجان سعی در توسعه صنایع پاک دارد، اظهار کرد: این استان قرار است در آینده به یکی از ۵ قطب صنایع پاک کشور تبدیل شود.