بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و گردشگری تهران در کهریزک آماده بهره‌برداری شد

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری استان تهران در کهریزک آماده بهره‌برداری است.

محمدعلی کریمی؛ سرمایه‌گذار و مدیر طرح شاهکار، تاسیس و تجهیز این مرکز را در کهریزک از اهداف فرهنگی دانست و گفت: کهریزک از جنوبی‌ترین شهرهای تهران است که متاسفانه از نظر امکانات و امتیازهای شهری با تهران قابل مقایسه نیست و این درحالی است که موقعیت جغرافیایی افراد از نظر سکونت در حقوق شهروندی آنها تاثیری ندارد و در هر نقطه جغرافیایی که زندگی می‌کنند فارغ از شرایط جبر اقلیمی جغرافیایی، باید از امکانات و رفاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار باشند.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی هدف از سرمایه‌گذاری در کهریزک را با وجود پیشنهادهای متعدد برای سرمایه‌گذاری در کلانشهر تهران، رشد شاخصه‌های رفاهی کهریزک دانست و افزود: کهریزک، شهری با قدمت بالا و با شهروندانی شایسته است که باید بهترین امکانات و خدمات را داشته باشند. وی افزود: در کنار این مجموعه چند طرح شهری دیگر نیز برای این شهر پیش‌بینی شده که اگر مدیریت شهری همراهی کند می‌تواند این شهر را چون نگین درخشان در میان شهرهای دیگر سرآمد کند. کریمی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد تومان است، گفت: مجموعه توریستی و بین‌المللی شاهکار کهریزک در دو هکتار بدون احتساب ارزش ملکی احداث شده است.

این مجموعه با چند سالن در کاربری‌های میزبانی همایش‌ها، سوگواره‌ها، جشن‌ها، کنسرت؛ دریاچه مصنوعی ژاپنی، سفره‌خانه سنتی ایرانی - اسلامی، آتلیه فوق تخصصی و بسیاری از امکانات دیگر اکنون آماده میزبانی شهروندان ایرانی و مهمانان خارجی است.

مجموعه فرهنگی، تفریحی، گردشگری و توریستی شاهکار بزرگ‌ترین مرکز کاربردی در نوع خود در تهران است که آماده بهره‌برداری است.