دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: دبیر نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه استان‌ها بازوهای برگزاری نمایشگاه «الکامپ» هستند، اعلام کرد: نمایشگاه «الکامپ» ویترین توانمندی‌های بخش IT است.

صائبه سلوکی در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ در همدان با بیان اینکه ظرفیت استان‌ها باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود از خروج متخصصان فن در رشته‌های مختلف به خارج از کشور جلوگیری خواهد شد. وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌ها و نگهداری متخصصان در داخل به تقویت علمی شرکت‌ها بستگی دارد، اعلام کرد: استان‌ها ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های فناوری دارند که باید مورداستفاده قرار گیرند.

دبیر نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه اختصاص وام‌های کم‌بهره به فعالان این حرفه در یک سال اخیر با مشکلاتی همراه بود، گفت: با همکاری سازمان نظام صنفی و حمایت سازمان فناوری این وام در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار داده ‌شده است.

دبیر نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صنفی رایانه‌ای افراد متخصصی که در خارج از کشور هستند در صورت بازگشت به کشور ۵۰ درصد حقوق ماهانه همراه بیمه و دیگر مزایا به آنها پرداخت خواهد شد. مدیر کل ارتباطات و فناوری همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ امسال به‌صورت تخصصی در دو سالن فعالیت می‌کند، ادامه داد: شرکت‌های خدمات اینترنتی، کامپیوتری و لوازم وابسته، وسایل الکترونیکی برق، لپ‌تاپ و تلفن همراه در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

مجتبی ساکی با بیان اینکه مراکز علمی استان همچون دانشگاه‌های بوعلی سینا، صنعتی همدان و آزاد اسلامی در این نمایشگاه مشارکت دارند، افزود: اپراتورهای صاحب‌نام کشور در دهمین نمایشگاه الکامپ همدان حضور داشته و با برگزاری مسابقه جوایزی را به بازدیدکنندگان اهدا می‌کنند.

ساکی بابیان اینکه ۵۰ واحد فعال حوزه الکامپ جدیدترین محصولات خود را ارائه می‌کنند، ادامه داد: برند‌های معتبر شرکت‌کننده در نمایشگاه تخصصی الکامپ شامل مجتمع فنی تهران، شرکت همراه اول و ایرانسل است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه باید از امنیت و توانایی‌های علمی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: برگزاری نمایشگاه «الکامپ» باید در راستای توسعه علمی کشور و رضایت مردم باشد. محمدناصر نیک‌بخت گفت: برگزاری این نمایشگاه به‌خصوص درزمانی که در مذاکرات هسته‌ای موفق بوده‌ایم اتفاق خوبی خواهد بود.

نیک‌بخت بابیان اینکه همه شرکت‌های دنیا به دنبال فرصت برای سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اعلام کرد: باید آمادگی کامل در زمینه‌های IT و علم‌های مرتبط با آن را داشته باشیم.