دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان از نظر تولیدات مرغ، گوشت قرمز و شیر خودکفا است و نیازی به واردات این محصولات از دیگر استان‌ها ندارد.

محمد مشکورزاده افزود: در جلسات تنظیم بازار با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا هیچ‌گونه مرغ زنده وارد استان نشود و همچنین حجم گوشت قرمز وارداتی به استان نیز بسیار محدود شود زیرا تمام نیاز استان توسط تولیدکنندگان داخل استان قابل تامین است.

وی درباره ظرفیت‌های استان در بخش تولیدات دامی نیز گفت: حدود ۵/ ۴ میلیون رأس دام در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۴ میلیون رأس دام سبک و ۵۰۰ رأس دام سنگین هستند.

وی ادامه داد: خوزستان از نظر تعداد گاومیش و تولیدات آن رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که این موضوع بیانگر ظرفیت بالای استان در بخش دام است، تولید ۱۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی به‌طور متوسط در هر دوره توسط مرغداری‌های استان از دیگر ظرفیت‌های این بخش است.

مشکورزاده گفت: عدم خرید و پایین بودن نرخ خرید شیر توسط کارخانه‌های لبنی، همچنین عدم پرداخت وجوه شیر خریداری شده به دامداران یا تاخیر در پرداخت‌ها توسط کارخانه‌های شیر استان از مشکلات بخش تولید شیر است که باید به آن رسیدگی شود. وی درباره برنامه‌های سازمان برای کمک به صنعت دامداری گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره از محل صندوق توسعه ملی و تامین نهاده‌ها و نیازهای دامداران و مرغداران استان از برنامه‌های حمایتی این سازمان است