دنیای اقتصاد، همدان، محبوبه یادگاری: نرخ جدید کرایه تاکسی از ابتدای اردیبهشت‌ماه در همدان اعمال شد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی همدان با اشاره به مطلب فوق افزود: نرخ کرایه تاکسی‌ها در اردیبهشت‌ماه افزایش یافته است.

مهرداد خورشیدوند با اعلام اینکه این نرخ‌ها در فرمانداری تایید شده است، بیان کرد: با انجام به موقع کارهای تعیین نرخ جدید، نرخ مصوب از شورای شهر به فرمانداری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در نرخ‌گذاری‌ها شرایط مردم و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در تعیین نرخ جدید حتی مسائلی نظیر پول خرد و رندی نرخ‌ها در نظر گرفته شده تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

وی افزود: بر اساس این مصوبه میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در نیمه اول از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش و در نیمه دوم از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: نرخ کرایه کودکان از ۵ سال به بالا به‌صورت کامل دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۴۲۴ تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کنند، گفت: نرخ کرایه‌های مصوب سال ۹۴ بر اساس دستورالعمل دفتر حمل‌ونقل وزارت کشور و آیتم‌های متعددی از قبیل مسافت، هزینه‌های خودرویی، معبرهای ترافیکی، قیمت حامل‌های انرژی، تعداد مسافر و حتی مسیرهای ضعیف و قوی و ترافیک، هزینه‌های راننده و درصد مسافرپذیری و... تعیین شده و در شهر همدان اعلام و لازم الاجرا خواهد بود.

خورشیدوند افزود: طبق هماهنگی‌های صورت پذیرفته تمامی تاکسی‌های فعال در سطح شهر باید نرخنامه مصوب شورای اسلامی را جهت رویت در معرض دید عموم قرار دهند و از تردد خودروهایی که برچسب نرخنامه نداشته باشند جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.