ایجاد 53 هزار شغل جدید

دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: سال گذشته حدود ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به استان اصفهان داده شد که با پرداخت ۳۶ درصد آن بالغ بر ۵۳ هزار شغل در استان ایجاد شد. رسول زرگرپور در خصوص فضای کسب‌وکار و اشتغال اظهار کرد: اگر تولید و سرمایه‌گذاری جایگاه اصلی خود را پیدا کند بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با آغاز فعالیت خود با تورم ۴۵ درصدی مواجه بود، افزود: دولت یازدهم با ایثار و فداکاری خود اکنون توانسته نرخ تورم را به ۷/ ۱۴ درصد کاهش دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه رکود یکی از مباحث اصلی کشور است، تصریح کرد: برای بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال کشور باید از رکود خارج شود و البته این مهم یک‌شبه حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه طی یک‌سال و نیم گذشته بیش از ۸۰ هیات خارجی در قالب سرمایه‌گذاری وارد استان اصفهان شد، گفت: استان اصفهان با داشتن دو روی سکه عنوان برخوردار بودن را یدک می‌کشد اما دارای معضلات، مشکلات و تنگناهای بسیاری از جمله آب و هوا، افزایش نرخ بیکاری و تورم و... است.

زرگرپور تصریح کرد: متاسفانه نیمی از نرخ رشد جمعیت استان را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که به بهانه ایجاد شغل از استان‌های دیگر به اصفهان مهاجرت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، بیان کرد: سهم ۱۵ درصدی اصفهان از تولید ناخالص ملی کشور، استقرار ۲۰درصد صنایع بزرگ کشور و جمعیت ۲/ ۱میلیونی بیمه شده تامین اجتماعی از ظرفیت‌های استان اصفهان به شمار می‌رود.

استاندار اصفهان با یادآوری اینکه در سال ۹۳ پیش‌بینی ایجاد ۴۹ هزار و ۴۷۴ شغل در استان شده بود، گفت: سال گذشته حدود ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به استان اصفهان داده شد که با پرداخت ۳۶ درصد آن بالغ بر۵۳ هزار شغل در استان ایجاد شد که ۱۰۷ درصد بالاتر از پیش‌بینی‌های موجود بود.

وی افزود: در سال ۹۲ به ۲۱ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت شد که این آمار در سال ۹۳ به ۱۷ هزار مورد کاهش یافته بود و این حاکی از رونق کسب‌وکار در استان است.

زرگرپور بیان کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری در سال گذشته ۲۹۴ مورد بود که با سرمایه‌گذاری ۸۹۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفت، تاکید کرد: استان اصفهان در زمینه صادرات استان چهارم کشور است همچنین در بخش کشاورزی با وجود شرایط خشکسالی حاکم بر استان، ۴۰۰ هزار تن گندم و جو مازاد نسبت به سال قبل خواهیم داشت.