دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: معاون اقتصادی شهرداری مشهد، انتشار اوراق مشارکت را سرمایه‌ای دانست که از امواج سهمگین تورم و نوسانات اقتصادی در امان است. به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی با بیان مطلب فوق افزود: هدف از انتشار اوراق مشارکت، ساخت و ساز طرح‌های ویژه است.

وی ادامه داد: یکی از این اهداف، عمران و بهبودی بافت اطراف حرم مطهر است، چرا که این شهر باید بافتی مناسب در شأن مشهدالرضا(ع) داشته باشد. مزجی با اعلام اینکه اوراق مشارکت جدید، امسال با سود علی‌الحساب ۲۲درصد منتشر می‌شود، گفت: اگر ما مثلا ۱۰۰ واحد پولی را در اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری کنیم، در صورتی که سود هر سه ماه را نیز اوراق جدید خریداری کنیم، در پایان این دوره به حدود ۳۰۰ واحد پولی دست خواهیم یافت. وی در ادامه گفت: این ۱۰۰ واحد پولی در سال اول به ۸۸/ ۱۲۳واحد پولی، در سال دوم به ۴۶۸/ ۱۵۳ واحد پولی، در سال سوم به ۱۲۰/ ۱۹۰ واحد پولی و در سال چهارم به ۵۲۶/ ۲۳۵ واحد پولی بدون لحاظ سود قطعی تبدیل می‌شود و اگر سود قطعی را ۳۰درصد پیش‌بینی کنیم، در دوره پایان مشارکت ۶۵۷/ ۷۰ واحد پولی نیز از محل دور قطعی عاید خواهد شد که مجموعا ۱۸۳/ ۳۰۶ واحد پولی درآمد کلی در اوراق مشارکت است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد افزود: درآمد حاصل از ۱۰۰ واحد پولی سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت و سود علی‌الحساب ۲۲ درصد با پیش‌بینی سود قطعی ۳۰ درصد، پس از چهار سال، بیش از ۳۰۰ واحد پولی است، به این شرط که هر سه ماه که سود تعلق می‌گیرد آن را هم اوراق مشارکت گرفته و تا پایان دوره این روال ادامه داشته باشد. وی با اشاره به مفید بودن این اوراق، خاطرنشان کرد: کسب سود بی‌شبهه، بی‌نام بودن، قابل انتقال به غیر، معاف از مالیات، قابلیت نقدشوندگی فوری، مشارکت در ساخت‌وسازهای مفید، مشارکت در بازار کسب‌وکار، اطمینان‌بخش بودن به لحاظ ضمانت بانک عامل و شهرداری مشهد با مجوز از بانک مرکزی، یک سود کاملا قابل قبول و منطقی است که دارای اجر معنوی نیز هست و توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از مزایای حاضر اوراق مشارکت شهرداری مشهد است.