دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان گفت: به زودی مجوز تولید سیمان «چاه نفت» از پژوهشگاه صنعت نفت و آزمایشگاه شرکت ملی حفاری ایران اخذ و تولید این نوع سیمان در شرکت آغاز می‌شود. محمد نایب عنوان کرد: آمادگی داریم تا تولید سیمان چاه نفت را به صورت انبوه آغاز کنیم و علاوه‌بر تامین نیاز کشور به این نوع سیمان، پاسخگوی تقاضای کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای سیمان باشیم. وی افزود: شرکت سیمان خوزستان از زیرمجموعه‌های هلدینگ فارس و خوزستان است که با تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در سال، ۳۳ درصد نیاز سیمان کشور را تامین می‌کند. این شرکت با ۲ خط، روزانه ۸ هزار تن سیمان تولید می‌کند و در حال حاضر ۱۰ درصد بیش از ظرفیت خود کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان بیان کرد: در سال ۹۱، ۷۴۰ هزار تن و در سال ۹۲ یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن سیمان از این شرکت به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شده که با این میزان صادرات در جایگاه اول استان و سوم کشور در صادرات سیمان قرار داریم.

نایب تصریح کرد: سال‌گذشته نیز بیش از ۵۰ درصد تولید شرکت صادر شد، زیرا صادرات، ارزش افزوده بیشتری دارد و از طرفی به‌دلیل راکد شدن پروژه‌های عمرانی در کشور، تقاضای سیمان در بازار داخل کاهش یافته بود و به همین منظور مازاد تولید سیمان صادر شد.